Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
har fått hem en pearl för några dagar sen och har äntligen en sjal i rätt längd. men nu har jag lite funderingar, hur gör ni med tyget?
Sjalen är ju ca 70cm bred och om jag knyter omslutet (vilket är det enda jag gör än) med hela tygets bredd utan att vika på mitten eller liknande så blir det ju rejält veckat både fram i krysset och på axlarna.
Har även provat att vika den dubbel innan jag knyter och då blir det ju inte så "veckigt" men istället dubbelt med tyg överallt.
Så hur gör ni när ni knyter för att sjalen ska se så slät och fin ut?
För jag förstår inte riktigt :roll:
Av belinda
jag brer inte ut hela sjalen över barnets rygg utan låter det förbli "ihopskrynklat" på ytterkanterna. Vet inte hur andra gör men så gör jag i alla fall :D
Användarens profilbild
Av Lindan
belinda skrev:jag brer inte ut hela sjalen över barnets rygg utan låter det förbli "ihopskrynklat" på ytterkanterna. Vet inte hur andra gör men så gör jag i alla fall :D
Ja jag har bara tyget slätt och fint över ryggen på barnet annars så är det lite ihopknövlat typ :D
Användarens profilbild
Av Lindan
Äntligen kunde jag bidra med något under Knytinstruktioner :D :D :D
Av belinda
Lindan skrev:Äntligen kunde jag bidra med något under Knytinstruktioner :D :D :D
:lol: kände precis detsamma :lol:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Tyget över axlarna kan man dra ner till armbågarna och sedan vika upp igen så att det blir dubbelt på axlarna. Eller bara ha det lagom ihopskrynklat, det är vilket som passar bäst med sjalen (ska ju framförallt vara bekvämt :wink: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?