Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Crappy
Jag blir inte klok på min ringsjal får liksom aldrig till den. Barnen sitter oskönt och det är inte särskilt bekvämt för mig. Har sytt upp en ringsjal i ett underbart Marimeco tyg för att kunna ha på party men eftersom att jag aldrig får till sjunker min motivation för sjalen.

Gör jag något galet eller är jag helt enkelt en långsjal människa med förkärlek för Mei Tai´s som inte är kompatibel med ringsjalar?
Användarens profilbild
Av Anso
Vad är problemet mer exakt?
Vilka instruktioner har du följt?
Titta på www.babyboden.nu och deras knytinfo
www.looma.se har också info och naturligtvis på Sjalbarns sida med knytningar. :wink:
Senast redigerad av Anso den fre aug 04, 2006 14:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har knåpat lite om info själv också, får se om det hjälper dig lite:

Ringsjalstips, gäller även kort sjal till viss del
Se till att tygets ytterkanter ligger ytterst i ringarna.
När du ska justera ringsjalen bör du lyfta upp barnet en aning så att vikten kommer bort ifrån ringarna för då slipper man att tyget korvar till sig.

Bröst mot bröst
Knyt eller ställ in ringsjalen så nära den längd du tror blir bra och se till att den ligger spänt på din rygg annars så kommer sjalringarna att hamna för långt ner när du efterjusterar sjalen -viktigt! Ringarna kan gärna ligga en bit högre upp när du börjar sätta i barnet för de kommer att hamna lite längre ner när du är klar. Se till att tyget inte ligger för nära din hals utan ligger utspritt över axeln.
Luta barnet mot din axel och lyft i barnet så att barnet har stöd av tyget ner till knävecken. För att barnet ska sitta med rumpan som i en påse så kan man nu låta barnet sjunka ihop lite och det ”falla ut” lite ifrån din kropp. Efterjustera sedan ringsjalens övre kant så att barnet sitter tätt intill dig!
När du justerar sjalen så måste du lätta på barnets tyngd annars så korvar sig tyget bara.

Bära på höften
Som ”Bröst mot bröst” men du flyttar barnet mer mot höften.
Barnet ska alltid bäras ovan navelhöjd annars blir det tungt för den som bär, högt och tätt intill den som bär ska det alltid vara.

Vagga
Sätt barnet mot ditt bröst som om du skulle bära så. Lägg sedan ner barnet nästan tvärs över tygets bredd med huvudet ifrån knuten/ringarna. Barnet ska ha stöd för huvudet av tyget och om barnet är litet så får även benen plats medan större barn får ha dem hängande utanför tyget. Om man lägger barnet längs med tyget så blir det väldigt knöligt för barnets huvud.
Om du har en ringsjal så kan du nu efterjustera så att barnet ligger nära dig.

Du kan också lägga ner sjalen färdigknuten som en ring på t.ex sängen med knuten/ringarna högst upp.
Lägg barnet tvärs över tyget med stöd för huvudet så även fötterna om de får plats. Trä sedan på dig sjalen. Om du har en ringsjal så kan du efterjustera.
Användarens profilbild
Av jag71
Usch! Vad du är duktig. Att du orkar knåpa ihop alla tips.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?