Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Har ÄNTLIGEN lärt mig att få upp min sprattliga Meja 16 månader på ryggen i en ryggsäcksknytning som fungerar med min växande bebismage.. :D

Men problemet kommer när allt är färdigknytet och jag bär henne och hon helt plötsligt sträcker ut sina ben rakt ner - direkt åker tyget under rumpan upp över ryggen istället.. :x
Och då hamnar all tyngd i hennes knäväck där det andra tyget sitter (alltså när man drar bakom och korsar och sen knyter...) Hon verkar tycka att det är obekvämt och ska ner genast..
Och när hon är nere ska hon upp, jag knyter om och samma sak igen...

*suckar*

Vad gör jag för fel??
Användarens profilbild
Av tinaw
Dra åt nederkanten hårdare och påsa till det hela. Lämna lite extra tyg i knävecken. Hon ska sitta med rumpan lägre än låren, det ska inte finnas plats att sträcka på benen, så att säga.
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Tack för det Tina! :D

Misstänker att jag sätter henne med rumpan högre än låren, ska testa imorgon att sätta henne längre ner.. :hmm:
Men att spänna nederkanten hårdare resulterade i att tyget bara gled upp över ryggen ännu mer..
Och jag förstod inte riktigt hur jag kan ha mer tyg under rumpan på henne, men ändå spänna åt..? För när jag drar åt åker ju tyget uppåt hennes rygg till liksom :roll: :?:

Och ska tyget över hennes rygg och rumpa sitta ända ut i knävecken? Jag har bara dragit det över hennes rygg och ner under rumpan precis... :hmm:

Krångligt det här med ryggknyt innan man får fnurr på det.. :oops:

Sista frågan: När jag knyter upp henne lutar jag mig ju lite framåt för att hon inte ska hasa av min rygg, men då spjärnar hon emot liksom och sätter sig upp, vilket gör att dte blir krångligare att få till påsen under rumpan känns det som.. eller är det bara inbillning?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag gör som så att jag drar BARA i kanten när jag spänner nertill (det är förmodligen inte det optimala sättet, för det blir lätt att kanten skär in på axlarna då, men jag inbillar mig att jag kan börja så, så får jag ordning på att inte spänna FÖR hårt sen.)

Jag ser till att ha överkanten i nacken på Karin och sen ligger det nästan slätt över ryggen och rumpan och sen är resten i knävecken (ungefär, givetvis!) Drar man sen bara i underkanten (och kanske hjälper till att putta upp fötterna så att man liksom trycker upp knäna och ner rumpan) så brukar jag få till en bra påse att sitta i. :blahblah:
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Tack Kaffemoster!
Ska testa imorgon igen :wink:
Användarens profilbild
Av Droppen
Håller själv på att traggla ryggknyt :roll:

Ryggsäck får jag inte alls till om jag ska knyta från scratch med barnet på ryggen.
Istället påbörjar jag knytningen med sonen liggandes på sängen, fixar ordentlig "rumppåse" , samlar ihop ändarna och drar åt så att han redan då sitter i rätt position. Lyfter sedan upp honom på ryggen och då knyter jag bara det sista...

Hoppas min förklaring inte är för snurrig :mitvit:
Användarens profilbild
Av tinaw
Ska se om jag kan få till en beskrivning om nån dag, migrän ikväll. De sprattlar runt mindre ju mer man står rakt upp. Känns väl inte lika säkert antar jag. Så jag brukar resa mig så fort jag har kontroll på tyget.
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
Näää.. nu har jag satt henne med rumpan lägre än låren och ändå lyckades hon sträcka på benen så mycket (när hon blev otålig och ville gå själv istan) att tyget under rumpan släppte.. :cry:
Användarens profilbild
Av susan_2005
ClaraochMeja skrev:Näää.. nu har jag satt henne med rumpan lägre än låren och ändå lyckades hon sträcka på benen så mycket (när hon blev otålig och ville gå själv istan) att tyget under rumpan släppte.. :cry:
:lol: vilken envis unge va hihihi.
de är ju bara för goa dessa busungar.

jag håller själv på att leta information ang. ryggsäcken och såg din länk och tittade in. Kunde inte låta bli att kommentera, det lät så gott med din frustration. Hoppas att du får till det så småningom, kanske du kan lära mig sen hihihi.

/Sussie.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Det sk ava en "korv" av tyg i knävecken. Kolla instruktion här, det är soffametoden, men annars är det samam.
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/ryggsack.htm

Det är en fälla att luta sig framåt för då lutar sig barnet bakåt och sträcker benen. Man måste våga stå upprätt om man har ett sånt barn. Öva framför sängen.
Användarens profilbild
Av ClaraochMeja
tack för tipset! Ska prova sätta henne på sängen istället!
Senast redigerad av ClaraochMeja den ons aug 16, 2006 11:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag har läst någonstans men aldrig provat själv att om man drar tyget utanför barnets ben (normalt så drar man ju bak och UTANFÖR första benet och INNANFÖR andra benet) hela tiden så får de inget tyg att "klättra på". Kommer inte ihåg vem det var som brukade köra så, det var väldigt länge sedan.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Kristina
EmilsMamma skrev:Jag har läst någonstans men aldrig provat själv att om man drar tyget utanför barnets ben (normalt så drar man ju bak och UTANFÖR första benet och INNANFÖR andra benet) hela tiden så får de inget tyg att "klättra på". Kommer inte ihåg vem det var som brukade köra så, det var väldigt länge sedan.

Lycka till!
Justja, det var Trollmammas tips det. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?