Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är fortfarande på övningsstadiet vad gäller ryggknyt. Här med min linnesjal. Efter mycket om och men när knytningen är klar så ser det faktiskt riktigt bra ut. Men efter en stund ser det ut så här. Korset glider åt sidorna, smokingbältet åker ner och halva bebisen ligger nästan vågrätt (känns så iallafall)

Bild

Bild

Hon kränger en del bakåt, så därför glider allt isär. Vad ska jag göra? Linnesjalen verkar dessutom svår eftersom den inte är så stretchar så mycket.
Senast redigerad av guldmane den sön jul 30, 2006 23:31, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av guldmane
Frida med Mea skrev:och rakt överaxlarna tycker jag också blir svårt och känns farligt.
Vad menar du? hänger inte med, rakt över axlarna? hur gör du?
Användarens profilbild
Av Mia
Han ser ju ut som om han tycker det är gosigt att ha händerna inne och då skulle jag dra upp korset över axlarna, upp i nacken och dra åt rejält i överkant på smokingbältet och korset.
Användarens profilbild
Av guldmane
Korset sitter alltså så fint över axlarna i början. Sen börjar hon kränga bakåt och då glider de åt sidan på henne.

Mia: Bilden måste ljuga för är det något hon ogillar så är det att ha armarna innanför. Hon kämpar och sliter för att få ut sina armar.
Användarens profilbild
Av Mia
:lol:
Ja men då ska du som sagts se till att dra åt smokingbältet rejält och korva gärna till det upp i armhålorna på henne, hon ska sitta tight!
Knut eller inte fram och sedan ha hennes armar utanför redan frånbörjan och dra upp krysset så högt upp i armålorna och över ryggen du kan och ha mer tyg i överkant än i underkant! Och dra åt.
Hoppas det hjälper!
Användarens profilbild
Av guldmane
Mia skrev::lol:
Ja men då ska du som sagts se till att dra åt smokingbältet rejält och korva gärna till det upp i armhålorna på henne, hon ska sitta tight!
Knut eller inte fram och sedan ha hennes armar utanför redan frånbörjan och dra upp krysset så högt upp i armålorna och över ryggen du kan och ha mer tyg i överkant än i underkant! Och dra åt.
Hoppas det hjälper!
Jag har jämt haft armarna innanför smokingbältet, så jag ska testa nästa gång att ha de utanför redan från start. Men du menar även utanför krysset? Blir inte det väldigt svajigt, hon är bara knappt 7 månader?
Frida skrev:man knyter inte och man korsar inte utan slänger bara sjalen över samma axel som den kom under och brer ut i korset.
Tror jag gjorde så en gång faktiskt och det kändes iallafall lättare att få det tajt. Ska testa igen.
Användarens profilbild
Av Mia
Ok... Jag kanske fatade fel men det lät som att hon vill ha armarna även utanför krysset? Annars prova som jag skrev först. Jag tror inta på varianten att inte ha varken kors eller knut fram.
Användarens profilbild
Av guldmane
Nu tog jag och virade "smokingbältet" ett varv under hennes armar först. Hon sitter alltså inte på bältet som dessutom är nästan rullat runt henne. Sedan knytning som vanligt. Det kändes jättestabilt och hon kom ingenstans när hon försökte kränga. Korset satt kvar så fint. Även med armarna utanför kändes det ok.

Vad tror ni är det en bra variant att göra så? Hon sitter ju iallafall på korset så det borde väl vara skönt för henne? Hon verkade trots allt nöjd.
Användarens profilbild
Av Miamamman
guldmane skrev:Nu tog jag och virade "smokingbältet" ett varv under hennes armar först. Hon sitter alltså inte på bältet som dessutom är nästan rullat runt henne. Sedan knytning som vanligt. Det kändes jättestabilt och hon kom ingenstans när hon försökte kränga. Korset satt kvar så fint. Även med armarna utanför kändes det ok.

Vad tror ni är det en bra variant att göra så? Hon sitter ju iallafall på korset så det borde väl vara skönt för henne? Hon verkade trots allt nöjd.
Så gör jag ibland och det tycker ajg funkar bra. Särskilt för mindre bäbisar.
Användarens profilbild
Av guldmane
Bild

Bild
Användarens profilbild
Av guldmane
Ja vad säger ni? blir det bättre och bättre? Här har jag knytit smokingbältet på samma sätt. Alltså virat ett varv runt henne först.

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av annikar
:tumsup:

Jag tycker det ser toppen ut! Mycket bättre stöd för ryggen på barnet. Och skönare att bära när bebisen inte kan luta sig bakåt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?