Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Droppen
Jag fattar inte hur jag ska få in tyget så mycket under rumpan/upp i knävecken så barnet hamnar i grodposition :hmm:
Alltså tyget glider upp så det nästan bara täcker rumpan.

Hjälp mig innan jag blir galen :hopmad:
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag stoppar in tyget när Freja ligger på min rygg. Alltså, jag svingar upp henne i armarna med sjalen över hennes axlar, släpper henne och tar i nederkanten på sjalen och pular in den under hennes rumpa, sen viker jag underkanten in under överkanten och drar åt ordentligt, sen tajtar jag till överkanten och knyter klart.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Kristina skrev: sen viker jag underkanten in under överkanten och drar åt ordentligt, sen tajtar jag till överkanten och knyter klart.
Menar du att du viker så sjalen ligger dubbel på dina axlar? :hmm:
Användarens profilbild
Av Droppen
Knyttet & K skrev:
Kristina skrev: sen viker jag underkanten in under överkanten och drar åt ordentligt, sen tajtar jag till överkanten och knyter klart.
Menar du att du viker så sjalen ligger dubbel på dina axlar? :hmm:
Hmmm, jag fattar inte heller! :hide:
Användarens profilbild
Av Kristina
Jopp, precis så. Båda fållarna ligger mot min hals och vikningen är utåt överarmen. Sen brukar jag korva ihop allt tyg uppe på axlarna när jag är färdig, men det funkar att ha det utbrett också.

Här ser man på ett ungefär hur jag gör, jag kan ta bättre bilder nån dag ifall det är svårt att förstå, jag är så dålig på att förklara:
Bild
Användarens profilbild
Av melon
Jag lägger sjalen längs med på sängen eller bordet, med fållen vid säng/bordskanten, och sätter Siri på mitten av sjalen fast lite närmare nederkanten. Sen samlar jag upp allt tyg och drar åt i ändarna och speciellt i fållarna. Böjer mina ben, vänder mig med ryggen mot henne och drar ändarna över mina axlar och sen drar jag upp henne på ryggen. Blir en bra påse då tycker jag, men det krävs ju att barnet kan sitta ganska stadigt själv. :wink:
Användarens profilbild
Av Droppen
Tack för era tips!

Får testa imorrn. Dock kan ju Noah inte sitta än... Ska nog få till det på ett eller annat sätt :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?