Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

:( Ja rubriken säger väl det mesta.
Har precis fått en Tricot Slen = jag ät VÄLDIGT mycket nybörjare.
Har stått framför spegeln och testat lite.
Men undrar om jag gör en del knytningar fel eller som det är så enkelt att jag är för stor.

HJÄLP!!!
Kommer det att funka??? :cry:
Vill ju så gärna!!!!! :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
det kommer funka! :D

knytningen du ska försöka med är x-omslut-2, det är den som passar bäst till trikåsjalar. du knyter klart hela knytningen först, och sen sätter du i bebisen. instruktioner finns på sjalbarns förstasida :D
Av Strumpan76
Tror det är den jag testat med. (står som "trikåsjalar", "ta på sjalen"...eller?)

Men jag är som sagt stor. Får så lite tyg kvar till knuten så det är precis att det går att få ihop en knop. Och då sitter sjalen tajt. Men jag tycker jag får det så ojämnt, tajt på vissa ställen o löst på vissa.

*suck*
Användarens profilbild
Av jag71
Jag är också stor!!!! Och det fungerar. Vart bor du någonstans? Finns det någon sjalträff i närheten eller finns det någon bärsjalsambasadör i närheten?
Ska ju erkänna att jag inte tyckte det var särskillt kul att åka till min första bärsjalsträff. :oops: Stor var (och är fortfarande) jag och inte kunde jag knyta! Hade inte ens en sjal! :lol: :lol: Men det visade sig att inte alla var smala som stickor! Ingen bets och jag fick den hjälp jag behövde!
Av Strumpan76
Läste nu att man inte behöver knyta fram i x-omslut-2 utan kan knyta bak på ryggen om inte tyget räcker.
Så då borde det funka.
Jag testar och återkommer om det blir problem.
TACK!!!
Användarens profilbild
Av Empy
Ser att du bor i Dalarna.

Om du behöver hjälp kan vi gärna träffas!
Av Strumpan76
Tack Empy!!! :urule: (Alla är så snälla här)
Men jag tror jag fått koll på det.
Är vi många dal-kullor här??
Användarens profilbild
Av Bönan
Och inte bara lite större än alla andra, utan rejält.
Fick låna superbra trikåsjal av Johanna och hon visade att man bara kunde knyta i bak om inte tyget räckte, och det visade sig ju fungera alldeles utmärkt, känna säkert och stabilt!
Be någon annan hjälpa dig att knyta första gången så du får allt rätt.
Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?