- tis jul 18, 2006 20:49
Meja har äntligen blivit ett riktigt praktsjalbarn och kommer med sjalen hela tiden och vill bli buren.. och eftersom jag är gravid så bär jag helst på ryggen så att knuten och hennes tyngd inte är mot min mage direkt..
Har testat att göra den vanligaste ryggknyten tror jag (den där det blir en knut fram på bröstet på den som bär...)
Men jag är missnöjd med resultatet för att:
1) Mejas ben hamnar inte tillräckligt mycket groposition eller alltså framåt utan hänger lätt nästan rakt ner...
2) Knuten är ju så obekväm att ha mitt på bröstet..
Dumma knut!
3) Jag fattar inte hur alla lyckas knyyta upp sina små själva på ryggen.. som tur är är min man hemma och hjälper till att bära och knyta, men om jag själv ska få till det är det svårt att veta om tyget ligger rätt runt henne där bak tycker jag...
Är det någon som har ett annat förslag på knytning kanske?
Har testat att göra den vanligaste ryggknyten tror jag (den där det blir en knut fram på bröstet på den som bär...)
Men jag är missnöjd med resultatet för att:
1) Mejas ben hamnar inte tillräckligt mycket groposition eller alltså framåt utan hänger lätt nästan rakt ner...

2) Knuten är ju så obekväm att ha mitt på bröstet..

3) Jag fattar inte hur alla lyckas knyyta upp sina små själva på ryggen.. som tur är är min man hemma och hjälper till att bära och knyta, men om jag själv ska få till det är det svårt att veta om tyget ligger rätt runt henne där bak tycker jag...
Är det någon som har ett annat förslag på knytning kanske?