Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har lånat en sjal och övar knytning för fullt här hemma. Tror jag fått in snitsen något (förutom att sonen ibland kommer lite för högt upp). Men det blir ju så förbaskat trångt. Sonen stormtrivs, men jag känner det som om jag nästan kräks. Vad kan felet vara? Har provat att inte knyta så tight (men det är svårt) och det känns inte som om det blir någon skillnad.

Så tycker jag att min rörelsefrihet minskar ganska mycket. Iaf om man jämför med ERGOn. Ska det vara så eller är jag helt galet ute?

Tror jag är en selmänniska, inte sjalmänniska. Trots att jag jättegärna vill bära i sjal... :cry:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Vad är det för sjal? Jag sydde en egen sjal först, av lite stunt tyg, och då kände jag mig så, på gränsen till andnöd typ :?
Av Signatur
Jag har lånat en Stork (Leo rouge).
Användarens profilbild
Av Miamamman
Vilken knytning gör du?
Av Signatur
Jag har mest testat omslutet kryss (enligt stjärnbarns instuktioner). Har testat med "gördeln" både innanför och utanför.
Av Signatur
Tack för hjälpen! Det känns onekligen lite bättre. Men jag tycker att det blir mycket svajigare. Går det att dra åt när barnen redan sitter där eller måste man träna så man får det rätt på en gång? (Sonen var dock inte alls lika förtjust i den här knytningen, man kan inte få allt :) )
Användarens profilbild
Av Kusmi
Har du testat att låta de som man lägger i kors vara kvar som korvar på sidorna. Jag gillar när den delen av sjalen som skall gå runt midjan ligger nere på höfterna, tycker jag känns mycket bättre. Sen kan det vara så att det blir bättre om du sätter honom längre ner eller högre upp. Pröva på.
Användarens profilbild
Av Miamamman
Signatur skrev:Tack för hjälpen! Det känns onekligen lite bättre. Men jag tycker att det blir mycket svajigare. Går det att dra åt när barnen redan sitter där eller måste man träna så man får det rätt på en gång? (Sonen var dock inte alls lika förtjust i den här knytningen, man kan inte få allt :) )
Man får dra ihop den så att "hängslena" korsas så högt upp på hans rygg som det går. Man kan även peta ut armarna i sidorna och dra upp krysset ända till nacken:

Bild

Det går att dra åt lite extra i efterhand, lös upp knuten till hälften så det blir en enkelknut, hoppa till lite och dra samtidigt. Men bäst att knyta nog hårt från början. När man tänker att "hur ska det rymmas en bäbis här?" är det nog lagom tight :lol:
Användarens profilbild
Av Vida
Du kan knyta tvärtom oxå... Först ha sjalen bakom dig med ändarna vid höfterna - fram , göra ett kryss genom att korsa ändarna och lägga den över axlarna - bakåt, sedan korsa på ryggen och knyta fram på magen.
Det gör att barnet sitter i grenkrysset, och du kan justera höjden genom att släppa på knuten eller dra åt - eftersom axelbanden justeras direkt på så sätt... Hm, gud vad svårt det är att förklara....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?