Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maroschka
Fick hem min blå gås idag äntligen
:lol:
Men...hur knyter man? Finns någon bra sida med bilder för jag fick bara med engelst beskrivning och det...är inte så bra :oops:

Såg här på sjalbarn instruktioner men vilken ska jag ha av dom då? Dubbelt kryss...baskryss....någon av dom som är bättre eller? Jakob är 3 månader och sitter ganska länge åt gången. Mage mot mage såklart.

När kan man förresten vända dom utåt?
Av Maroschka
Omslutna? Är då BasX som finns under "knyta" en bra knytning?
Förstår inte skillnaden på BasX och Dubbelkryss vad gäller att bära....kanske e korkad neb man lär sig varje dag :)
Av Maroschka
Om jag omformulerar mig då: Hur knyter du din gås? Vad heter knytningen? :)
Användarens profilbild
Av Isanna
Testa Omslutet kryss som finns under knytanvisningarna. Den tycker jag är allra bäst och funkar jättebra med en gås.

Inte heller jag är anhängare av att vända barnet utåt i sjalen. Jag vill begräsa intrycken lite grann. Vänj dig och barnet vid att bära magen mot mage nu när han är liten tycker jag. Sen när han blir större och du blir säkrare kan ni öva ryggknyt. Men det är min åsikt det.
Av dora
jag gör också omslutet kryss. stabilt och man lär sig ganska snabbt att få till det!
och jag kämpar med ryggknyt då och då. (sonen är 13 mån och vi har precis börjat...)
burit framåt har jag aldrig gjort.

lycka till! och kanske kan du gå på nån sjalträff i din närhet?!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Maroschka skrev:Omslutna? Är då BasX som finns under "knyta" en bra knytning?
Förstår inte skillnaden på BasX och Dubbelkryss vad gäller att bära....kanske e korkad neb man lär sig varje dag :)
Vad det gäller att stoppa i barnet så är det ingen skillnad på BasX och DubbelX, för det ser likadant ut på framsidan. Det är för en själv det som det är skillnad på ryggen.
Av Maroschka
med mobywrapen har jag knutit omslutet dubbelkryss..öhh..tror jag det heter...kan jag göra det med gåsen också?
För när jag tittar på bilderna här på omslutet kryss så ger det inget stöd för huvudet och det behöver ju Jakob ännu...

äsch..jag känner mig helt insnöad ju :oops:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Maroschka skrev:med mobywrapen har jag knutit omslutet dubbelkryss..öhh..tror jag det heter...kan jag göra det med gåsen också?
För när jag tittar på bilderna här på omslutet kryss så ger det inget stöd för huvudet och det behöver ju Jakob ännu...

äsch..jag känner mig helt insnöad ju :oops:
Du kan knyta som du gjort med mobyn, du får prova dig fram till hur hårt du ska knyta bara, eftersom den inte töjer sig som mobyn gör. Annars om du knyter omslutet kryss så kan man dra ena kryssdelen så att det stödjer huvudet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?