Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har precis i helgen här börjat öva på att ha min lilla skrutta på ryggen. Men jösses vad knepigt det är att få till det :roll:
Förstår ju att det krävs övning för att det ska gå bra, men jag är ju lite otålig och vill kunna NU!! :P
Hur många gånger/hur lång tid tog det innan ni lärde er?? När vet jag att det är dags att ge upp.. haha :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av tinaw
Oj, det tog tid... 20 gånger? :o Jag kan visserligen få till det hyfsat, men jag undviker omslutet kryss fortfarande... 2,5 år senare. Prova ryggsäck istället vetja! :wink:
Av SnutteNuttan
Jag måste börja öva på att knyta på ryggen själv. :oops:
Conny hjälper mig jämt... Höhö!
Av FiaLisa
För mig tog det ungefär tio gånger. Det är fortfarande inte så vackert, men det är bekvämt både för barnet och mig. Jag använde mig av instruktionerna här på SjalBarn men lägger sjalen runt barnets rygg innan jag lyfter upp barnet.

Jag har inte kommit till att prova att bara korsa sjalen över bröstet ännu. Knuten över bröstet måste jag fortfarande ha på plats för att kunna fixa till korset utan att barnet trillar ner.

Det går alltså att få till omslutet på ryggen, men de första fem eller sex gångerna var jag genomsvettig innan sjalen var på plats. :)
Användarens profilbild
Av aneeha
jag tror att det inte bara är hur mkt man övar, också hur stort barnet är (iaf första barnet man lär sig på) För mig tog det ett tiotal ggr, men vi tränade rätt glest, och plötsligt bara gick det när hon blitt lite större, och jag köpt en sjal som var enklare för ryggknyt (rebozo robust :loving: ) då var Tyra typ 6 mån. Började träna rygg vid fyra å en halv ungefär.
Av FiaLisa
Jag tror att aneeha har rätt. Jag tyckte att det var olika svårt med olika sjalar. Med gåsen, som är tunn, var det enklare än med en randig stork, som är lite tjockare.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Träna ihärdigt 3-4ggr om dagen så kommer ni säkert få till det innan nästa helg !!! Skamm den som ger sig :P :P

Jag råder dig att kolla på Videona som dom har på mamatoto.org

Det är klart insirerande o mycket informativa !!!!

Kämpa på det kommer att gå vägen !!! jag lovar ...(säger jag som uteslutande kör med ryggsäck med knut fram ) :wink:

http://www.familjeliv.se/hem/trollmamma ... k+med+knut

Ansos omsluten knytanvisning är super bra kolla på den !!!
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag tror att jag fick till det efter kanske fem gånger? Men jag tycker fortfarande att rycksäck är lättare, och framför allt snabbare, så det blir oftast ryggsäck med tibetanavslutning för mig. Dessutom kommer A högre upp och det gillar hon bättre.

Kämpa på, så ger det sig ska du se. För mig kom det liksom en aha-upplevelse när jag plötsligt förstod hur jag skulle få till att svepa sjalen om ryggen på A utan att vrida armarna ur led...
Användarens profilbild
Av mia75
10-15 gånger tror jag, under ganska lång tid, en månad kanske... Ryggsäck är ju klart lättare, men jag tycker inte om att bära i ryggsäck, när man väl har fått till ett omslut är det underbart! Kämpa på! :D
Användarens profilbild
Av boosten
Jag övade och övade och det blev väl ok, men det var inte värt det arbete som krävdes, för hon lyckades alltid krypa ur den och då gav jag upp. Ca en månad senare testade jag igen, och då bara funkade det, varje gång, och blev hur bra som helst! Jag tror att det var bra att "vila in" tekniken faktiskt, men jag vet inte.. Och ryggsäck kan INTE ersätta omslutet, det är som att jämföra Babybjörn med stadigt omslutet om du frågar mig! :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag lärde mig omslutet på ryggen alldeles nyss typ. Å Oj vilken skillnad det är mot ryggsäck. Även om man gör med tibetanavslut. Men jag började öva ryggknytningar för ett halvår sen kanske. Å det är fört nu jag får till det som sagt. Men då har jag bara använt ergon bra länge för att jag inte orkade lära mig. Men nu för ett tag sen gav jag mig sjutton på att jag skulle fixa det.
Å nu går det som en dans!
Användarens profilbild
Av Alven
HUr definierar du "lärde"? :D Jag fick ganska snabbt till ett hyfsat omslut om jag hade spegel. Tog några knytningar nbara. Sen finslipade jag tekniken under något års tid, och efter nåt halvår kunde jag knyta ett omslut snabbt, utan spegel, offentligt... Nu med Ida behöver jag speel igen, hon är ju så sprätttig än.
Av johpar
Jag hade nybörjartur och lyckades med första försöket så jag visste att det gick när det sen inte gick så bra :lol: Sen gick det inte så bra på ett par veckor men vi försökte nästan varje dag.

Nu lyckas jag nästan varje gång så han sover på ryggen 1-3 ggr/dag. Fortsätt öva och gärna framför en spegel så kommer det att gå till slut.

Jag tycker det svåraste är att få fast huvudet när han somnat så oftast får storasyster hjälpa till annars tar jag hjälp av ett stort skohorn :roll:
Senast redigerad av johpar den ons jul 12, 2006 08:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ok jag verkar i alla fall inte vara den enda som får kämpa :P Jag har nu (efter ett par gångers knytande till) lyckats få till det på något vis (fast vissa gånger skulle definitivt platsa i fulaste knytningarna-tråden..haha :lol: ).

Det svåraste tycker jag är att breda ut tyget som ska vara "krysset". Dessutom har allting en tendens att hamna för lågt ner på ryggen på henne, smokingbältet i hennes midjehöjd och krysset utanför hennes kropp så att säga, så det känns osäkert om hon lutar sig bakåt :roll:
Några tips mot det??

Ryggsäck har vi också börjat testa, det var ju enklare, men får inte till det heller perfekt än :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag lyckades inte förrän atlas började samarbeta någorlunda (läs: inte motarbeta med full kraft) :wink: . men när han väl tyckte att det var okej så lärde jag mig på bara några gånger. men då hade jag lärt mig alla tricks i teorin redan innan :wink:

om jag bara får tummen ur så kommer det upp knytinstruktioner på vår sida snart :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?