Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amatea
Idag var vi ute med den nya bärselen för första gången- det blev en Patapum! Tror dock att mina frågor kan besvaras även ev Ergoägare eftersom selarna är så lika.

Jag är ju van vid bärsjalarna och att man bär ganska högt upp så därför kändes det lite ovant att bära på ryggen och ha barnet långt ner. För det blir väl att man bär längre ner eftersom höftbältet tar mycket av tyngden eller bär jag fel?
Det kändes ok och tyngden fördelades på ett bra sätt men ser det rätt ut?
Undrar också om min dotters ben inte kommer väldigt brett isär? Kan det vara skönt att sitta så?

Vidare undrar jag var höftbältet ska sitta- lite grand i midjan så att det liksom *stöttas* av höftbenen eller ska det omsluta höftbenen?

Sen undrar jag om man kan bära selen när man är mer gravid än vad jag är nu- bandet fram på magen hamnade just över bebismagen nämligen. Kanske kan man putta ner det under magen när magen blir större?

Hoppas nu bilderna kommer med :)

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av April
Hej, hej!

Jo, med selen kommer barnet lite längre ner på ryggen. Jag brukar spänna åt avbärarbältet ovanför höften, sedan liksom glider den ner på rätt plats av sig själv - tyngden ska ligga på höften...

Så länge det känns skönt, då är det nog rätt... Tycker själv att man känner rättså lätt, när selen hamnat fel.

Benen hamnar bredare isär, men det är ingen fara... Tror din lila tjej säger till om hon tycker att det är obekvämt. Jag har dock märkt att barnet måste ha en viss längd på lårbenet, för att de ska komma ner ordenligt i själva säcken... men jag tycker att det ser alldeles rätt ut på din lilla tjej! :-)

Kram
Användarens profilbild
Av Suskiv
Amatea skrev:Sen undrar jag om man kan bära selen när man är mer gravid än vad jag är nu- bandet fram på magen hamnade just över bebismagen nämligen. Kanske kan man putta ner det under magen när magen blir större?
Jag bar (ergo) med avbärarvältet under magen när jag väntade torkel.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?