Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lillstrumpa
I dag har jag provat att slänga upp Maggie på ryggen - gick bra

knyta omslutet X(tror jag den heter iaf) - gick bra

men när jag skulle dra ut ändarna över henne (hänger ni med nu :roll: ) så gick det inte alls, eller det hade säkert gått med hjälp men jag vill ju kunna själv :hopmad:
Användarens profilbild
Av diddeldi
lillstrumpa skrev:I dag har jag provat att slänga upp Maggie på ryggen - gick bra

knyta omslutet X(tror jag den heter iaf) - gick bra

men när jag skulle dra ut ändarna över henne (hänger ni med nu :roll: ) så gick det inte alls, eller det hade säkert gått med hjälp men jag vill ju kunna själv :hopmad:
övning ger färdighet :wink: . det bästa är att hålla i sjalen och sträcka ut armen långt ut och upp, och lyfta upp kanten på sjalen så. alltså armen på den sidan som sjalen ska under benet. gick det att förstå?
Användarens profilbild
Av amöba
Jag klarar det inte utan spegel. Annars är det som Diddeldi säger, öva och öva.
Användarens profilbild
Av Kotten
Precis som diddeldi säger, bred ut sjalen som en fågelvinge och för den majestätiskt mot barnets rygg (nedre delen). När du sedan mött sjalen med den andra handen, och tagit tag i sjalen, så kan du använda bägge händer till att dra ut den innan du för sjalen vidare under ena benet (barnets).
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
alltså jag får över ändarna på rätt sätt, men sen är det skitsvårt att sträcka ut dom så dom täcker henne, det blir bara två korvar på sidorna om henne :roll:

Jag har burit Isis på ryggen, men då började jag när hon var typ 9månader och då fanns det liksom lite barn att ta i, Magda försvinner på ryggen..

ska jag kanske dra ut ändarna över ryggen innan jag knyter där fram och hur gör man med huvudet, jag vill ju gärna att det ska stödjas men jag vill inte direkt göra en mumie av henne :hmm:
Användarens profilbild
Av diddeldi
lillstrumpa skrev:alltså jag får över ändarna på rätt sätt, men sen är det skitsvårt att sträcka ut dom så dom täcker henne, det blir bara två korvar på sidorna om henne :roll:

Jag har burit Isis på ryggen, men då började jag när hon var typ 9månader och då fanns det liksom lite barn att ta i, Magda försvinner på ryggen..

ska jag kanske dra ut ändarna över ryggen innan jag knyter där fram och hur gör man med huvudet, jag vill ju gärna att det ska stödjas men jag vill inte direkt göra en mumie av henne :hmm:
ja, du måste liksom sprida ut det samtidigt som du drar dem över ryggen, det går inte att justera själv i efterhand. gör inga korvar alltså utan slätt och fint och utspritt från början. och huvudet kan man stödja genom att ha det innanför ena sjalsidan, precis som när man bär på mage. fast det går i alla fall atlas bara med på om han sover.
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
diddeldi skrev:
lillstrumpa skrev:alltså jag får över ändarna på rätt sätt, men sen är det skitsvårt att sträcka ut dom så dom täcker henne, det blir bara två korvar på sidorna om henne :roll:

ja, du måste liksom sprida ut det samtidigt som du drar dem över ryggen, det går inte att justera själv i efterhand. gör inga korvar alltså utan slätt och fint och utspritt från början. och huvudet kan man stödja genom att ha det innanför ena sjalsidan, precis som när man bär på mage. fast det går i alla fall atlas bara med på om han sover.
ja men hur får man in huvudet på ett bra sätt? M är inte heller så förtjust i att ha huvudet instoppat, eller eg. är det själva instoppningsmomentet hon inte gillar, på magen är det bara att vara lite snabb..
kanske ska vänta ett tag till så hon kan hålla huvudet helt själv, men det är så praktiskt att bära på ryggen när man diskar 8)
Användarens profilbild
Av diddeldi
lillstrumpa skrev:
diddeldi skrev:

ja men hur får man in huvudet på ett bra sätt? M är inte heller så förtjust i att ha huvudet instoppat, eller eg. är det själva instoppningsmomentet hon inte gillar, på magen är det bara att vara lite snabb..
kanske ska vänta ett tag till så hon kan hålla huvudet helt själv, men det är så praktiskt att bära på ryggen när man diskar 8)
när man gör den där svepande tjusiga rörelsen för att bre ut tyget så får man fånga huvudet samtidigt :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?