Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9472568
Jag köpte en underbar Ellevillsjal här på SB :loving: men gör något fel när jag knyter på mage :hmm:
Den har inte raka ändor utan de smalnar av och när jag knyter får jag liksom det aldrig tillräckligt spänt över bebins rygg. Eller så blir det jätte spänt på vissa ställen och löst på andra. Lägger jag den uppochner? :hmm: ska den svarta etiketten som visar var mitten är vara uppe eller nere?
Att knyta på ryggen däremot går utan problem, det blir alltid tillräckligt stadigt och spänt, så jag gissar på att det är något i min knytteknik på mage som inte funkar... annars knyter jag med trikåsjal och det är ju lätt att få spänt.
#9472601
Hur gör du med ändarna när du knyter på rygg? Knyter du då på den avsmalnade delen, eller är hela sjalens bredd med i knuten då?

Är det så att den är lite för kort för den knytning du vill göra på mage kanske?

För mig var det några år sedan jag knöt långsjal, men jag har bara använt en sjal med avsmalnade ändar, och minns inte att det blev något problem, men om frågorna ovan inte var till någon nytta har jag hjälpt dig att puffa frågan i alla fall :lol:
#9472697
Ja dels är den kanske för kort. Men tänker på att du skriver att den är lös/spänd på olika ställen. Ibland behöver man öva galet mycket :roll: :lol: innan man får till det. En del knyt är enklare än andra.
#9473265
Tog mig till en sjalbutik och fick hjälp :roll: sjalen är för kort... det blir löst på olika ställen för det stället där sjalen smalnar av i halvmåne kommer inte med i knuten så det går inte att spänna. Så nu har jag äntligen en riktig orsak att köpa en till sjal för magknyt :wink:
#9473369
Sofia-Linnéa skrev:Tog mig till en sjalbutik och fick hjälp :roll: sjalen är för kort... det blir löst på olika ställen för det stället där sjalen smalnar av i halvmåne kommer inte med i knuten så det går inte att spänna. Så nu har jag äntligen en riktig orsak att köpa en till sjal för magknyt :wink:
Vad bra att du fick hjälp! :vågen:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?