Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Didita
#9232761
Hej!
Jag är helt ny här på forumet men tänkte jag skulle söka lite råd av mer erfarna sjalare....
Jag har en litet troll på tio veckor som vägrar vagn och vill vara nära, nära hela tiden, mysigt! Hade inga planer på att använda sjal eller så innan, men eftersom lilltrollet bestämde så har vi fått lära oss snabbt! Vi har hittills använt en lånad trikåsjal som han gillar för det mesta, men nu har han blivit piggare och mer nyfiken, så när man sätter honom i sjalen och han inte är så trött att han somnar på en gång så börjar han försöka resa sig upp och trycker i från med händerna så att han blir som en liten båge ut från mig i sjalen. Resultatet blir att jag lutar mig bakåt för att få bättre balans och då får jag ont i ryggen ju. :(
Frågan är, är det fel på mig, på honom eller på sjalen :P Har sjalen knuten så hårt jag kan tycker jag. Har tänkt skaffa en vävd sjal snart, kan det lösa problemet?
Användarens profilbild
Av Labyrint
#9235144
Många barn är väldigt nyfikna i just den åldern, troligt att det kommer att bli bättre snart igen. Tio veckor är lite klurigt, för han är i minsta laget för andra knytningar, men är han stadig i nacken kan du prova knyta honom på höften istället, då har han lite andra möjligheter att titta ut, samtidigt som han tryggt kan vända sig inåt mot dig. Att i hemmiljö i just den här fasen ha honom framåt tycker jag också funkar, däremot skulle jag inte gå ut och ta promenader med framåtvänd bebis.

En vävd sjal kommer avlasta dig mer åtminstone :) En del barn som inte alls gillar att sitta fast trivs bättre i ergonomisk sele än sjal, men har sjalen funkat fram till nu tror jag som sagt att det är övergående.

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Det är fantastiskt att du är intresserad[…]

Dark and Darker DMCA Allegations Are ‘Basele[…]

"In Immortal's modern-day form, there can[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?