Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej alla!

Vi trivs bra med vår nya Didy Ellips och Meja älskar att få åka sjal!

Vi är duktiga på magknyt, men Meja älskar att åka på ryggen i Patapumen och nu vill vi testa att knyta upp henne i sjalen på ryggen, men tycker att det är lite knepigt..

Vilken är den bästa ryggknytningen när man inte är så van att knyta och vilken knytning är lättast när man själv ska få upp henne på ryggen?
Användarens profilbild
Av Cayenne
Lättast är ju ryggsäck - tycker jag i alla fall.

Instruktioner och bilder på det borde du ju ha i din kartong från Didymos :wink:
Av JosseS
Jag tycker ryggsäck är lättast om man inte har tillgång till spegel eller om jag behöver en snabb knytning, tex på stan eller om man har åkt bil. Omslut är bättre för mig om jag ska bära längre stunder på över en timma. Avlastar mer. Har hon jacka med glatt tyg så är inte omslut bra. Tyget glider ner och hennes kropp "fälls ut" från min rygg. Blir tyngre för mig men hon tycker det är lika bra :-) Emma sitter lika bra i båda ställningarna. För att få upp henne på ryggen gör jag på samma sätt med båda knytningarna. Har henne på höger höft och föser bak Emma samtidigt som jag sträcker upp höger arm så hon kommer till ryggen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
ryggsäck är nog lite lättare första gångerna, men omslutet är ju överlägset bekvämast tycker jag.
Användarens profilbild
Av amöba
diddeldi skrev:ryggsäck är nog lite lättare första gångerna, men omslutet är ju överlägset bekvämast tycker jag.
Håller med. Det är dock mycket svårare att få barnet tillräckligt högt upp med omslutet, tycker jag. I ryggsäcksknytningen drar man tyget över sina axlar innan man knyter så barnet glider inte ner så lätt. Se bara till att sträcka tyget i överkanten ordentligt så att barnet inte svajar utåt.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?