Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Hur gör ni när ni har bärabarn-sjalen på ryggen, om ni använder den till ryggbärning?
Det står ju på bärabarns webbsida att man kan snurra runt barnet från höften till ryggen. Men det tycker inte jag funkar bra, för då blir det för löst på ryggen och var ska egentligen knuten sitta när man har barnet på ryggen? Är det någon som har några tips?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej!

Fick ju min Hoppedizsjal idag och då var det en hel bok med knytinstruktioner, bland annat en ryggknytning med kort sjal där man knyter sjalen med barnet i. Jag har testat och det blev väldigt bra faktiskt. Övar man får man nog upp barnet väldigt snabbt till slut.

GÖr såhär:

-Börja som om du skall knyta ryggsäck. Dvs svinga upp barnet på ryggen eller använd sofftricket.
-När du har barnet på ryggen och båda sjaländarna fram över axlarna så tar du den ena änden under axeln och behåller den andra.
- Kontrollera att barnet har tyg under rumpan och spänn kanterna. och knyt.
- vika till det som går över axeln så att det känns skönt och avlastar bra.
- Klart!

Det ska nu se ut såhär bakifrån:

http://www.hoppediz.de/wissenswertes/tr ... trage2.htm

De visar tyvärr bara de färdiga knytningarna på hemsidan. I boken är det väldigt detaljerat beskrivet. På tyska ttvärr men man ser ju vad de gör.
Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Tack för beskrivningen, jag ska testa det. Säg till om du behöver något översatt från tyska, jag har pluggat tyska, fast vi lärde oss ju inte direkt några sjaltermer.
Roligt med en hel bok med knytanvisningar, man kan kanske beställa den separat utan sjal, ska kolla på deras hemsida, fast de har ju inte betalning med Visa-kort, knäppt.
Användarens profilbild
Av Helena
Nu har jag försökt, men det blir inte så bra. Knuten trycker liksom, vet du var den ska sitta, ska den vara mitt fram någonstans?
Och så känns det inte bra med bara ett lager tyg under Miles ben och rumpa, det är så svårt att få till det så att han inte halkar ur.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Nä inte känns det lika säkert som då barnet sitter med kors under rumpan det gör det såklart inte. Försökte kolla i boken. Det jag ser at hon gör är att hon när hon fått upp barnet på ryggen och har ändarna över axlarna så drar hon i händarna samtidit som hon höjer händerna över huvudet. Antar att det är för att tyget skall dras åt under rumpan. Svårt att förklara.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?