Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Du måste nog ha en Lanasjal för den är väl bortåt 80 cm bred.
:lol:

Nä, men får du till någon påse för rumpan? Jag brukar puffa upp Hannas fötter lite så att hon sitter groda innan jag knyter till det. Öva, öva, öva är vä receptet som jag själv följer när det gäller ryggsäcksknytningarna.
Användarens profilbild
Av Mia
När jag knyter upp Nemo på ryggen så försöker jag göra en ordentlg korv (inte rullad) under rumpan som jag stoppar in mellan hans rumpa och min rygg, han sitter alltså rakt ut med låren eller tom rumpan lite lägre och sedan drar man åt ordentligt i under och överkant och låter resten följa med.
När man ska korsa bak så kan man försöka, så gott man når, att sprida ut korset över rumpa/rygg på barnet. Det låser väldigt bra! Så det blir liksom likt omslutet bakifrån.
Hoppas du fattar och att det hjälper!!
Kram!
Användarens profilbild
Av trollmamma
japp lätt hänt .... kollar man på mamatoto.org videon.....ser man o hör att hon har ett trix för att undvikadet ... jag kan inte förklara tyvärr inte utan att visa
Användarens profilbild
Av Linnea
såhär kan du göra sannasmamma :lol: Linda in sanna som en liten julkapp så ramlar inte rumpan ur:lol:
http://www.mamatoto.org/videos/SwaddleTibetToni6mo.MPG

skämt åsido så brukar jag ha lite sjal i nederkant och stoppa in under rumpan å låta rumpan kasa ner nån centimeter över så brukar sjalen bilda en lite rump-påse :D
Användarens profilbild
Av frida
Läste nåt trådsvar (som jag inte hittar nu) av Sara med+++ där hon skrev att man efter att ha placerat sjalen drar åt underkanten först (+ buffar upp benen o har tyget ända ut till knävecken/rumppåse) och sen överkanten. Brukar försöka göra så och när kanterna är sträckta stannar sjalen (oftast :roll: ) kvar.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
öva och dra var det ja... Tack :D

jag tycker om att hon hamnar högre med tibetanen än med omslutet!
Användarens profilbild
Av diddeldi
Frida med Mea skrev:Tibetan med didy är inget vidare enlgt mog, eftersom de är så smla så att rumpan lätt trillar ur (det har jag ju sagt till dig :this: )
Nia bredde ut tyger över rumpan lite när man korsade och det tycker jag blir bättre för då låser man påsen från att glida upp och visa hela nakenfis rumpan :D
2,5 cm skillnad :wink: . jag har lyckats bra med didy men jag tycker inte det är så bekvämt med tibetan, om man jämför med omslutet alltså. fast jag håller med om att det är trevligt när barnet hamnar högt upp.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag har en stork nu och nu gick det mycket bättre. Även omslutet blev bättra, jag bar hela vägen hem från stan :D
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
jag ska gå och mäta :notes:

skiljer tre centimeter bara. men storken är mycket stadigare, det är kanske därför.
Användarens profilbild
Av Linnea
Bissa: med risk för att stöta sig... det är rätt sexigt med en halvnaken, sjallindad, diskande man 8)

måste gå å snacka lite med sambon...
Användarens profilbild
Av Mia
Jag har varken problem med didyn eller bebinan, tycker de är toppen!
Den allra bredaste sjalen jag har är Gåsen och den är lättast att knyta med men inte skönast längre stunder.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?