Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Isanna
Hur gamla var era små innan ni slängde upp dom på ryggen första gången?

Isa är fyra månader o det är väl lite tidigt men jag vill testa ju... Jag har börjat trixa lite o är jädrans duktig på att just svinga upp henne på ryggen, men det är sen det roliga börjar... :? Hur i allsin dar ska det bli nån rätsida på allt? :hmm:

Är det bara dumt att vänja sig att bära på ryggen i tex MT eller Ergo, då kanske man inte ids ävlas med att trixa med sjalen på ryggen sen?
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
daniella var knapp 3 månader när vi började med att bära på ryggen...men det var inga långa stunder då, eftersom mitt mål var bara för att träna mig med ryggknytning, och också för att träna henne att bli van med det.....jag lärda mig att knyta på ryggen med en MT.
Av sjaltokan
Jag är en fegis Rebecka var nog nästan 9 månader och det är först nu när hon är nästan 10 månader som jag bär henne med någon form av kontinuitet på ryggen.
Av Tyche
Isaac är snart ett år (20 maj) och vi bär på magen. Någon enstaka gång har han burits ute på rygg. Inne har det varit lite mer men det är nu senaste tiden.,.. kanske sen han var 10 månader.
Användarens profilbild
Av Kristina
Alma var typ 1½ innan jag fick till det med sjal (köpte en ergo när hon var kring 1 just för att jag aldrig lyckades med sjalen på ryggen) och Freja var bara 2 månader första gången jag knöt upp henne på ryggen, men det är ju mycket lättare när man har vanan inne. Sen hon var 5-6 månader bär jag nog faktiskt mest på ryggen, det är bra när man har en storasyster att hålla reda på. :)
Användarens profilbild
Av boosten
Knappt fyra månader var Ines när vi började testa, och vid 5 bar vi henne ganska ofta på ryggen (i sjal), bl a när vi flyttade. Funkade jättebra!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag testade när atlas var kanske tre månader ungefär. men när han var så liten så bar jag hellre på magen. sen har det varit helt omöjligt ett tag för han har inte velat hjälpa till. men nu sen ett par veckor så bär vi ofta i sjal på ryggen (elva månader) :tumup:
Av dora
leonard, snart 1 år, har inte burits på ryggen förrän för drygt en vecka sedan (i ergon).

och efterhand som jag vänjer mig vid att traska runt med honom på ryggen i selen, så ska jag våga mig på ryggknytningarna också :wink:
Av Marika
Min stora tjej började jag bära på ryggen med ringsjal när hon var drygt 1½ år. Lilltjejen har jag nu mer och mer börja bära på ryggen med långsjal det är helt super när man har en större att ta hand om (senast i dag när middagen skulle fixas).
Jag knyter alltid framför spegeln när jag är själv än så länge. Men jag får till det riktigt bra nu så snart kommer jag nog fixa det utan.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Tor var knappt 6månader ....
Axel var 2½ mån förstagången ... men han var ju andra barnet ...

Ju förr ju bättre Axel vet inget annat Tor tog det 1-3 veckor innan han fattade det helt o hållet :lol:
Användarens profilbild
Av jazoo
Isanna skrev:Hur gamla var era små innan ni slängde upp dom på ryggen första gången?
Alice var ung 4 månader när jag började testa, men det var väl inte förrän vid ca 5-5,5 mån som jag verkligen började bära längre stunder på ryggen och först nu, vid 6,5-7 mån som jag bär på ryggen ute också.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Emil var 6 månader när vi började med sjal. Han gillade inte att bli instängd mage mot mage då, så det fick bli ryggknyt till att börja med (han gillade utsikten från ryggsäck/tibetan).
Användarens profilbild
Av Alven
David var 7-8 månader när jag skaffade min första vävda sjal, och jag hade börjat testa med ryggknytningar redan innan med mobyn. Men det var först efter ett åar månader vi fick till det ordentligt. Nu är han två och bär jag honom, så bär jag honom bak på ryggen. I sjal eller Ergo/MT.

Ida är snart 7 veckor och är inte helt stabil än, så det dröjer nog nån månad till innan jag vågar ha henne bak.
Av JosseS
Emma var 10 månader. Hon åker mycket sjal både på magen, höften och på ryggen och sover i alla ställningar :-) Hon tycker det är väldigt kul att sitta på ryggen när vi är ute och går eller på stan. Sydde en kortsjal och efter det är det mycket lättare att få till ryggknytningen. Mindre tyg att svinga runt med :-) :-)
Användarens profilbild
Av Cayenne
Elsie var knappt 4 månader när jag provade ryggknytninge med henne. Sedan hon var 6 månader har jag nästan bara burit på ryggen.

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?