Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
#9087502
Jag har bara burit på magen än. Är väl inte helt överens med att knyta än trots att jag gör det minst en gång varje dag men övning ger färdighet heter det väl så jag får väl öva vidare. Tycker det alltid är någon del av sjalen som inte blir tight nog. Sonen kan nu snart hålla huvudet ordentligt själv och i sommar ska vi på semester i fjällen. Tänker att han då är typ 9 mån och att det kanske är lättare att bära på ryggen men eftersom jag är så himla svårlärd på det här (fast jag ger mig inte för det är så mysigt) så får jag väl försöka börja öva på ryggknytningar. Vilka är de lättaste när man aldrig knutit på ryggen samtidigt som de avlastar bäst?? Hur gör man när de somnar? Kan väl inte gå framåtböjd hela tiden.... Nu använder jag sjalen när G är trött och han sover alltid i sjalen så jag måste ha en lösning på det på ryggen. För visst kan de sova på ryggen oxå utan att tappa huvudet...
Användarens profilbild
Av camsch
#9087848
Cillan skrev:
honungsmarmelad skrev:Matteus 7:7: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=217291
Asså jag är kanske lite trött men vad betyder matteus 7:7 :oops:
Googlade: Be så ska ni få, sök så ska ni finna osv...
Användarens profilbild
Av Cillan
#9087862
camsch skrev:
Cillan skrev:
honungsmarmelad skrev:Matteus 7:7: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=217291
Asså jag är kanske lite trött men vad betyder matteus 7:7 :oops:
Googlade: Be så ska ni få, sök så ska ni finna osv...
Tack tack. Hade jag nog aldrig fattat.

Det var ju inte meningen att missa det.
#9090356
Jag tycker det är svårt att få till sjalen på ryggen, den enda knytning jsg fått kläm på kallas " high secure back carry ( kolla you Tube ) bär i sele el Mei Tai på ryggen.
Finns massa bra trådar här på sjalbarn med olika tips , men äv." Tuben " är användbar :)
Lycka till ( o hoppas du lyckas bättre än jag ;))
#9100078
Jag tycker omsluten ryggsäck, omslutet ryggkryss och shbc är de enklaste av de som ger bäst avlastning. Vrikkesikker tycker jag är jättesvår, double hammock medelsvår. Hursomhelst tycker jag du ska titta närmare på de första tre, instruktioner m text o bild är bra men allra bäst tycker jag det är att kolla youtube klipp o träna träna träna framför spegeln. Googla på reinforced rucksack eller bara rucksack carry, back wrap cross carry o secured high back carry. När barnet somnar knyter en del om för att få in huvudet alt knyter en scarf som stöd. Finns säkert flera tricks. Är själv ganska nybörjare när det gäller ryggknyt.
Användarens profilbild
Av Asia
#9100298
gissa varför jag kör med sele på ryggen :lol:
Användarens profilbild
Av Cillan
#9100356
Carolinah skrev:Jag tycker omsluten ryggsäck, omslutet ryggkryss och shbc är de enklaste av de som ger bäst avlastning. Vrikkesikker tycker jag är jättesvår, double hammock medelsvår. Hursomhelst tycker jag du ska titta närmare på de första tre, instruktioner m text o bild är bra men allra bäst tycker jag det är att kolla youtube klipp o träna träna träna framför spegeln. Googla på reinforced rucksack eller bara rucksack carry, back wrap cross carry o secured high back carry. När barnet somnar knyter en del om för att få in huvudet alt knyter en scarf som stöd. Finns säkert flera tricks. Är själv ganska nybörjare när det gäller ryggknyt.
Tack så jättemycket för namnen på de olika. Mycket lättare att söka. Har youtubat en stund nu. Bwcc är väl den som kanske avlastar mest ser det ut som. Men jag fastnade för den här (fast kanske bara för att det såg så lätt ut på filmen för den som knöt). Den känns svalare än bwss eftersom jag tänkt bära mycket i sommar. Shbc kommer jag nog aldrig få till, blir matt bara av att se en halv film. Eller hittar jag ingen bra film på den men tycker den verkar superkrånglig.
#9100554
Ryggsäck är bland de enklaste men kanske inte bland de mest avlastande om man ska bära länge, fast det är ju bara att prova sig fram.

Jag vet, det set jättekrångligt ut i början men ge det lite tid så fastnar det säkert mer o mer.
Den här videon på SHBC tycker jag är bra http://youtu.be/YkqwnU3ioNM
#9100810
SCSI skrev:(och jag tycker att shbc är skitkrånglig men vrikkesikker är jag kompis med! Behövs inte numera med 2åringen dock, kör dubbel hammock-varianter)
Jag har jättesvårt att nå med händerna när tyget ska under och upp, för korta armar eller nåt kanske? Men det är nog mkt teknik också, man lär sig säkert så småningom.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?