Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Empy
Nu försöker jag äntligen bli vän med min BB-slen.
Jag har aldrig haft behovet av en vävd sjal, men nu är jag helförtjust. Ryggbärande är ju skitkul! :D

Jag lyckades (tyckte jag iaf) med vanlig ryggsäck på första försöket.
Tibetansk ryggsäck provade jag häromdan på promenad. Jag tyckte A satt bra och det kändes skönt, men efter ca en kvart började vänster arm domna och det gjorde ont i bröstkorgen. Den kändes alldeles ihoptryckt.
Nu när jag tittar på bilden så ser det väldigt knöligt ut fram. Min sjal är 4,90m, var ska man göra av ändarna?

Bild Bild

Vackert vårväder var det iaf! :D
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag sticker sjalen "utifrån och in" genom axelbanden. Sen tvinnar jag den runt sig själv. Om sjalen är för lång har jag dragit bak ändarna igen och knutit en liten knut under rumpan på sonen.

Sen brer jag ut tyget lite mer över axlarna än du gjort (det gör jag när jag knutit klart).

Jag tycker att en lite stadigare sjal funkar bäst till Tibetan. Fick inte någon avlastning alls med Rebozon (måste dra åt jättehårt för att sonen inte skulle hasa ner), men med Inkan funkade det jättebra.
Användarens profilbild
Av April
Jättefint! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Empy
Jag ska träna mera, helt klart!
Ska testa att breda ut tyget mer och vara mer noggrann att tyget är slätt där jag sticker under det. Det kan ju vara så enkelt att det var en knöl där.
Jag tycker att en lite stadigare sjal funkar bäst till Tibetan.
Jag vet inte riktigt var på skalan BB-slen hamnar. Den känns ju helt klart mycket stadigare än tex Babina.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Empy skrev: Jag vet inte riktigt var på skalan BB-slen hamnar. Den känns ju helt klart mycket stadigare än tex Babina.
Det vet inte jag heller :wink:
Användarens profilbild
Av Hella
Jag tycker ryggsäcksknytningar är ganska obekväma att bära i länge, tyvärr - för det är väldigt praktiskt och smidigt att slänga upp ungen högt och bara knyta lite. Tibetansk ryggsäck är den ryggsäck jag tycker funkar bäst, men inte ens i den kan jag bära vidare länge. Den använder jag bara typ när jag skalar potatis eller om vi ska gå en kort bit, hem från lekplatsen eller så...
Ska jag bära mer än ca en halvtimme så måste jag knyta omslutet på ryggen, annars får jag jätteont mellan skulderbladen :roll:

Jag vet inte om det är mig eller knytningarna det är fel på. Jag tror jag knyter hyfsat så jag är väl bara klen ;-) Fast som lite svar på frågan så tycker inte jag heller det är så jättebekvämt att bära i ryggsäck.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Hella skrev:Jag tycker ryggsäcksknytningar är ganska obekväma att bära i länge, tyvärr - för det är väldigt praktiskt och smidigt att slänga upp ungen högt och bara knyta lite. Tibetansk ryggsäck är den ryggsäck jag tycker funkar bäst, men inte ens i den kan jag bära vidare länge. Den använder jag bara typ när jag skalar potatis eller om vi ska gå en kort bit, hem från lekplatsen eller så...
Ska jag bära mer än ca en halvtimme så måste jag knyta omslutet på ryggen, annars får jag jätteont mellan skulderbladen :roll:

Jag vet inte om det är mig eller knytningarna det är fel på. Jag tror jag knyter hyfsat så jag är väl bara klen ;-) Fast som lite svar på frågan så tycker inte jag heller det är så jättebekvämt att bära i ryggsäck.
och jag har den tibetanska ryggsäcken som min knytning. Den används till allt. När jag ska få upp henne fort eller när jag ska bära länge. Helt enkelt min favoritknytning. JAg brukar inte få ont av den heller - till skillnad från när jag bär i omslutet. Det handlar väl om övning....

JAg ska öva och öva tills mn kropp även tycker om omslutet :lol:

Förövrigt tycker jag att knmytningen på bilden var jättesnygg. :wink:
Användarens profilbild
Av sirisirius
Jättefin knytning och jättefin sjal!
Användarens profilbild
Av aneeha
Här är en till som gillar tibetan. Skönt att slippa stramande sjal runt midjan och bebi somnar så oskönt i omslutet med huvet dinglande. Men så sitter mina bröst en bit ner :wink: så jag får sas plats att bre ut sjalen över axlarna trots att tibetansnurren drar ihop sjalen
Användarens profilbild
Av Empy
Jag ska verkligen träna mer, även på omslut!
Det kan ju bara bli bättre, eller hur? :D

Jag börjar tro att ryggsäck inte är bra för mig under långa promenader. Men omslutet är så krångligt att få till. Säger hon som bara tränat två gånger. :roll:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Nu är jag inget ryggknytar proffs :roll: men det där ser ju toppen ut trots de långa ändarna :tumsup:.

Papayan = :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

/Cecilia
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Den där papayan :loving:

Jag kände på den på mässan och den känns helt annorlunda mot den babylonia jag känt på. Jättetunn och mjuk. Jag har ett nytt habegär.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Sannasmamma skrev:Jag har ett nytt habegär.
Du med :twisted:
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Var är den billigast tro? Jag måste nog beställa en nu :roll:

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?