Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cayenne
Jag är ju en ständig ryggbärare, men jag bär i ryggsäck. Det fixar jag snabbt o lätt och trivs med på alla sätt.

Men man måste ju utvecklas lite *s* så jag hade tänkt bli lika duktig på omslutet på ryggen. Det är ju många som tycker den avlastar bättre och med min Ella roo i samlingen, så kan det ju vara bra att knyta omslutet.

Hemma har det gått bra att knyta ella roo.

Till saken;
Igår var vi en sväng på köpcentrat. Maken var med och hjälpte mig knyta omslutet på ryggen med Ellipsen. Hemma när man inte har folk omkring är det ju lättare - särskilt eftersom man kan kolla spegeln *s*

Hon satt stadigt o bra på ryggen, men när hon somnade...... :roll: Då satt hon inte så bra längre. Hon liksom tappade huvudet bakåt. MAken försökte få till det, och det blev väl bättre när han fixade, men bra blev det inte!

Med ryggsäck är det aldrig några problem med sovande barn, men omslutet funkade det inte.

Är detta som bara händer mig, eller har ni andra en extra sjal o knyter om huvudet när barnet somnar på ryggen i omslutet? (Det har hänt mig förr, nämligen).

Förövrigt fick jag mer ont i axlar o rygg av denna knytningen än min vanliga.....
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Det där med ont i axlar och rygg, kan inte det vara träningsvärk? Bara en gissning. Är man van att bära på ett sätt så tränar man ju upp vissa musklar. När man sedan bär på ett annat sätt så "hittar man" kanske helt andra muskler.... :lol:

Har själv precis börjat med omslutet på ryggen, och då hemma. Första ggn så somnade sonen gott, och då kunde pappan dra upp ena sidan av X-et som stöd för nacken.

Har för mig att jag läst någonstans att en del lossar X-et när barnet somnar och knyter om så att huvudet får stöd (alltså bara själva X-et som jag fattade).
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Stoppa in huvudet under ena sjalsidan.

Jag märkte förresten en sak ang sovande bebishuvuden här om dagen. Jag gjorde någon slags torso och Gabriel satt med fötterna om midjan på mig. Fötterna uppåt alltså. Rumpan lägre än fötterna. Det gjorde ryggen väldigt rundad och när han somnade trillade inte huvudet bakåt.

Jag drog slutsatsen att det hade med ställningen att göra. Och så tänkte jag att det kanske är därför man inte ser hängande bebihuvudet på de afrikanska kvinnornas knytningar :oops: Men jag kan ha fel :roll:

När man gör omslut (när JAG gör omslut) blir inte ryggen så rund, utan Gabbe mer plattas ut mot min rygg. Huvudet hänger förskräckligt när han somnar. När jag gör ryggsäck/tibetan blir ryggen mkt mer rundan och vi har sällan problem med huvudhäng. :hmm: :blahblah:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Menar ni att ni lyckas dra upp ena omslutet över barnhuvudet själva alltså?? Isåfall vill jag ha en förklaring till hur man lyckas med det :D
Användarens profilbild
Av Kristina
sARA: jAG TROR DU HAR EN POÄNG DÄR! jAG HAR FUNDERAT VARFÖR DET ÄR SÅN SKILLNAD PÅ DOM OLIKA KNYTSÄTTENA OCH "HUVUDHÄNGET", NU HAR JAG NOG FÖRKLARINGEN! tACK!

(åh gud, sorry för caps:en, men jag orkar inte skriva om..)

Sockertopp: Jag knyter upp kryssdelarna och knyter om som vanligt när hon somnat, bara med skillnaden att jag ser till att få med hennes huvud också, jag drar ena kryssdelen högre upp när jag sprider ut.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Sara med 98+02+05 skrev:Stoppa in huvudet under ena sjalsidan.

Jag märkte förresten en sak ang sovande bebishuvuden här om dagen. Jag gjorde någon slags torso och Gabriel satt med fötterna om midjan på mig. Fötterna uppåt alltså. Rumpan lägre än fötterna. Det gjorde ryggen väldigt rundad och när han somnade trillade inte huvudet bakåt.

Jag drog slutsatsen att det hade med ställningen att göra. Och så tänkte jag att det kanske är därför man inte ser hängande bebihuvudet på de afrikanska kvinnornas knytningar :oops: Men jag kan ha fel :roll:

När man gör omslut (när JAG gör omslut) blir inte ryggen så rund, utan Gabbe mer plattas ut mot min rygg. Huvudet hänger förskräckligt när han somnar. När jag gör ryggsäck/tibetan blir ryggen mkt mer rundan och vi har sällan problem med huvudhäng. :hmm: :blahblah:
Det där lät väldigt logiskt faktiskt... Smart!! :urule:
Användarens profilbild
Av Cayenne
Maken försökte alltså stoppa in huvudet innanför, men hon tyckte INTE om det. Alltså jag knöt upp framtill så att ahn skulle kunna dra över, men dels så fick han inte riktigt till det, och dels så protesterade hon högljytt!

Visst är det så att man är olika tränad i olika muskler, men idag har jag inte träningsvärk. Det var när jag tog av mig sjalen och strax efter som jag hade ont. Inte idag. JAg får även ont av att bära henne fram längre stunder. Jag är ju en kvinna med nack-och axelproblem, så jag måste vara försiktig. JAg får aldrig ont av att bära i ryggsäck/tibetan - tack o lov :lol:

Det där med den rundade ryggen och upp med benen var en bra förklaring. Det tror jag på. Hon sitter mer mot min rygg när jag knyter omslut, när hon sitter i ryggsäck, är ju fötterna högre upp o rumpan längre ner.

Det blir till att få till omslutet med rumpan ner o fötterna upp framöver.
TAck för alla braiga tankar!
Användarens profilbild
Av Hella
Sockertopp skrev:Menar ni att ni lyckas dra upp ena omslutet över barnhuvudet själva alltså?? Isåfall vill jag ha en förklaring till hur man lyckas med det :D
Jag håller i hennes huvud med ena handen och håller upp tyget med den andra handen, och så puttar jag bara in huvudet under tyget och känner efter så tyget är lagom spänt. När jag sen går förbi en parkerad bil eller ett fönster stannar jag och kollar hur det ser ut ;-)
Användarens profilbild
Av Helena
Jätte viktigt tycker jag är att man får smokingbältet tajt när man gör omsluten. I början fick jag inte det och då fick jag ont i ryggen. Sen får man nog fundera lite på hur högt man ska ha barnet, man kommer på efter ett tag vilken höjd som är optimal. Jag gillar inte riktigt att Miles sover på min rygg längre, för han är så lång, jag vet inte vad jag ska göra med hans huvud. Jag kan inte stoppa in hans huvud under tyget så bra längre eftersom han hamnar så högt upp, men när han var mindre så gjorde jag det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?