Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malin_ceasar
#8885133
Och hur knyter ni?

När jag fick min MT så började ryggbärandet funka, fick inte till det med sjal. Först knöt jag nederdelen av MT typ under brösten, då hamnade A ganska högt uppe på ryggen vilket ofta slutade med ont i ryggen för min del. Nu knyter jag nederdelen nästan runt höften och hon hamnar längre ner vilket gör att ryggen håller längre, men det blir ändå tungt efter ett tag.

Hur gör ni? Högt eller längre ner på ryggen?

Hur avslutar ni knytningen på MT?

Med hjälp får jag till omslutet kryss på ryggen, men återigen där, när jag svingar upp henne över axeln så hamnar hon högt upp å dedt blir omöjligt för mej att knyta när hon är så högt, jag når helt enkelt inte. Tips och ideer?
Användarens profilbild
Av Kristina
#8885187
Med sjal så bär jag gärna högt, en ny favorit är Double Hammock/Chunei back carry, annars kör jag på Omslutet, eller ryggsäck om jag inte ska bära så länge. Det där med att inte nå tror jag är en övningssak, man behöver inte vrida armarna så mycket om man tar ena delen som är uppe vid axeln med ena handen, och så med den andra handen långt ner på ryggen om samma kant, och så fippla till det.
Med MT (och sele) bär jag långt ner, sätter midjebältet runt höften för det är bekvämast. Brukar knyta axelbanden över bröstet eller tvinna de mellan brösten och sen korsa bakom och runt och knyta fast framtill så blir det bättre avlastning.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
#8888360
Jag knyter sjal och mei tai runt midjan, lägger skallen över barnets axlar och svingar barn och sjalöver min axel och sen låter jag barnet glida på plats där jag vill ha det, ofta i min svank... Sen knyter jag sjalen över bröstet och avslutar med omslutet kryss. Det är lite teknik att få till det utan att vrida armarna ur led men man kommer snart på det! Lycka till

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?