Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av litensoetis
#8881162
Jag blir vansinnig. Sjalbärandet har fungerat superbra, fram till nu. Bebis är 10 veckor, har börjat vara med och titta lite mer när han sitter i sjalen, istället för att bara sova. Men det har fungerat bra, jag håller lite i huvudet när sjalen inte stödjer tillräckligt och han är med och tittar och är nöjd.
Nu sista dagarna så spjärnar han emot med sina armar, sträcker på sig, skriker och försöker trycka sig bort från min kropp. Det resulterar ju i att knytningen blir lite knölig, att han hänger mer i grenen än att knäna är högre än rumpan(svårt att förklara). Då blir han ju ÄNNU mer sur och stretar emot ännu mer. Jag blir vansinnig! Ungen skriker och man kan inte ta sig någonstans då ungen bara stretar, spjärnar och skriker.

Det känns precis som att han tänker att han sitter fast, jag har försökt att dra undan tyget(omslutet kryss) så att han sitter på själva krysset bara och har bara stöd i ryggen av själva "gördeln" så att han ska sitta så fritt det går men det är visst inte heller bra. Jag viker ut hans små armar så att dom är helt fria men det är inte heller bra. VAD SKA JAG GÖRA?! Jag blir vansinnig, inte ens en tur på 5 minuter till affären går bra, ungen skriker och försöker slita sig. AAAAAAAAH! :gaah:

hjälp mig, det är så sjukt frustrerande och stressande.. :(

(bebis sitter inte hårt spänt eller någonting, knytningen är precis som den alltid varit, han sitter bra i rätt position, lagom insjalad, inte för hårt eller för löst med bra stöd för rygg och nacke(håller dessutom extra när det behövs) så han sitter inte hårt inlindad om någon nu får för sig det..)
Av Madde O
#8881181
Är det trikåsjal eller vävd sjal? Jag upplevde det du beskriver i trikåsjalen, när hon blivit större men aldrig, vad jag jag komma ihåg i vävd sjal. Jag skulle byta till vävd istället och testa om det är trikå du kör med nu. Alternativt att bebisen vill amma, om du ammar, och försöker hitta bröstet? :hmm:
Av litensoetis
#8881195
Madde O skrev:Är det trikåsjal eller vävd sjal? Jag upplevde det du beskriver i trikåsjalen, när hon blivit större men aldrig, vad jag jag komma ihåg i vävd sjal. Jag skulle byta till vävd istället och testa om det är trikå du kör med nu. Alternativt att bebisen vill amma, om du ammar, och försöker hitta bröstet? :hmm:
jag har kört vävd sjal från början, tyckte aldrig trikåsjalen var något att hänga i granen direkt.

tror inte det beror på att bebis vill amma, han hade ätit precis innan vi gav oss ut idag(brukar alltid se till att bebis är nyäten och har torr blöja innan jag ger mig ut). han har tidigare krånglat lite när man stått stilla men då har det räckt att gunga lite så att det rör sig, men nu är det snarare vansinnesutbrott från bebis som försöker slita sig. resulterar ju i att JAG blir vansinnig. :( skitjobbigt är det. :cry:
Av litensoetis
#8882011
för tillfället sitter lill-snigel i sjalen och sover! :vågen:

fattar ingenting, menmen, jag ska inte klaga nu när han väl sitter nöjt och sover. hoppas det håller i sig! :app:

Jag har själv börjat beställa organ[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?