Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kristina
#8875431
Jag tycker ryggsäck är riktigt enkelt, avlastar inte optimalt, men är bra för att öva. Vill du ha den lite stabilare kan du knyta över bröstet också.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
#8875438
Jag tycker också ryggsäck är den lättaste. Vet dock att det finns andra som tycker den är svår att få till.
Allra lättast är att använda MT eller sele :tumup:
Av mly
#8875446
HannaGerda skrev:Jag tycker också ryggsäck är den lättaste. Vet dock att det finns andra som tycker den är svår att få till.
Allra lättast är att använda MT eller sele :tumup:
Kör med becon nu, men får så himla ont i höftbenen (de sticker ut) men jag får testa ryggsäck...
Användarens profilbild
Av HannaGerda
#8875449
mly skrev:
HannaGerda skrev:Jag tycker också ryggsäck är den lättaste. Vet dock att det finns andra som tycker den är svår att få till.
Allra lättast är att använda MT eller sele :tumup:
Kör med becon nu, men får så himla ont i höftbenen (de sticker ut) men jag får testa ryggsäck...
aha! Om du vill ha något som inte ligger på höfterna är tibetansk avslutning bra. Det blir lite tyngre för nacken tycker jag men man slipper skavet över hföterna. Och det är lätt!

Hoppas det går bra.
Av mly
#8875456
HannaGerda skrev:
mly skrev:
HannaGerda skrev:Jag tycker också ryggsäck är den lättaste. Vet dock att det finns andra som tycker den är svår att få till.
Allra lättast är att använda MT eller sele :tumup:
Kör med becon nu, men får så himla ont i höftbenen (de sticker ut) men jag får testa ryggsäck...
aha! Om du vill ha något som inte ligger på höfterna är tibetansk avslutning bra. Det blir lite tyngre för nacken tycker jag men man slipper skavet över hföterna. Och det är lätt!

Hoppas det går bra.
Tror att det är skillnad med sjalen, men jag får prova...
Av Björktrasten
#8876078
Jag undrar också - har knutit dubbelt omslutet kryss på ryggen men det skulle vara helt omöjligt för mig att göra utan spegel... Alltså inget jag kan göra när vi ska ut någon längre runda.

Min 6 månaders väger nästan 11 kg så det måste ju vara ryggknut :)

Några tips någon :D
Av Franneke
#8876904
Jag röstar också för ryggknut med en knut som håller barnet på plats, antingen HSBC (High secure back carry), där ena sjaländen går över ena axeln, den andra under andra axeln, eller den omslutna varianten som är som ett omslutet kryss fast på ryggen, där sjalen kommer på båda sidor under armhålorna och sen knyter man en knut på bröstet.

Någon som förstår?

(Det är ju helt omöjligt att förklara, ska se om jag hittar nåt på Youtube...)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?