Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av fridafnigy
#8845084
Hej på er,

har precis börjat få kläm på ryggknyt med min 11 månaders och hon älskar det! Tidigare har jag bara använt vår ergo för ryggbärande men växlar gärna med sjal också. Dottern älskar att bli buren och somnar oftast direkt vilket är ok i ergon då jag kan fästa upp hennes huvud, bär jag i sjalen tappar hon dock huvudet ideligen (ja inte bildligt förstås...) Har ni några knep för att stötta upp huvudet? har försökt att vika över sjalen men når liksom inte och det finns inte tillräckligt med slappt tyg.

Tacksam för tips! (Gärna videolänk!)
Användarens profilbild
Av mammagumman
#8845110
Jag brukade göra om hela knytningen när Malva somnat. Ställa mig riktigt framåtlutat och så tightade jag till allt så att stödet blev bättre hela vägen. Har för mig att jag läst här på forumet att folk brukar använder en sjal/halsduk som stöd för huvudet när barnet somnat. :hmm:
Av fridafnigy
#8845943
Smart att knyta när barnet sover men mitt somnar helst medan hon bärs... Att knyta en scarf ed låter intressant, nån som kan förklara lite närmare eller som har en bild?
Av Isadora
#8846109
Tunna mjuka scarfs från Indiska gillar jag som huvudstöd Tunna och ganska långa ska de vara. Det ska gå att andas och gärna se lite genom tyget också.
Användarens profilbild
Av mammagumman
#8846368
fridafnigy skrev:Smart att knyta när barnet sover men mitt somnar helst medan hon bärs... Att knyta en scarf ed låter intressant, nån som kan förklara lite närmare eller som har en bild?
Det gjorde min med. Så därför lät jag knytningen vara lita halvdan tills hon somna och knöt om därefter :tumup:

Jag tror scarfsen brukar knytas mellan de delar av sjalen som går upp mot axlarna på baksidan. Men jag är inte helt säker :hmm:
Användarens profilbild
Av Kristina
#8846372
fridafnigy skrev:Smart att knyta när barnet sover men mitt somnar helst medan hon bärs... Att knyta en scarf ed låter intressant, nån som kan förklara lite närmare eller som har en bild?
Fast du knyter ju när hon är vaken, när hon somnat lutar du dig framåt, knyter upp och knyter om så du får fast huvudet också. Funkar bra med omslutet kryss.
Ska du använda en liten scarf är det smidigast att ta ena änden över axeln och andra under andra armen och så knut på bröstet bara.
Av Sofie
#8846374
fridafnigy skrev:Smart att knyta när barnet sover men mitt somnar helst medan hon bärs... Att knyta en scarf ed låter intressant, nån som kan förklara lite närmare eller som har en bild?
Jag tror hon menar knyta om med barnet kvar på ryggen.

Jag knyter mest omslutet ryggkryss på ryggen och då brukar jag knyta upp och släppa på "axelbanden" och dra det ena över huvudet och sedan spänna och knyta igen. Tar bara några sekunder och resultatet blir väldigt bra.
Av tjoffsann
#8846427
Jag brukar knyta omsluten ryggsäck (tror jag det heter, som omslutet kryss fast inte korsat över bröstet) och då funkar det bra att ta tag i barnets huvud med ena handen och i tyget på andra axeln med den andra och så dra över tyget över huvet. Om du förstår vad jag menar...
Tycker det funkar toppen :tumup:
Mmoexp Elden Ring Runes of homing

Know When to Retreat: Some encounters may seem ins[…]

Efficient buff management is key to Night Crows D[…]

Mmoexp Madden 24 coins to stand

Brady experienced a difficult time against the Hou[…]

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?