Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8809943
Jag försöker lära mig att bära mina barn på ryggen i första hand den stora i en MT. Vi har även långsjal och tanken är att jag ska lära mig den och att bära lillan också bara jag får till nån bra knytning.
Att få upp henne på ryggen och få ner henne är inte så svårt och hon gillar och är van vid att bli buren på ryggen.
Men hur knyter man utan att brösten mosas och ändå får ok avlastning?
#8809963
När jag knyter sjalen på ryggen sveper jag tyget över brösten istf exv en knut över bröstbenet som jag tycker är extremt oskönt. Ska försöka hitta en bild.

Hittar inget just nu, telefonsurfar. Men det blir som x et när man bär barnet fram men bara för boobisarna.

Har du vadderade eller utbredbara axelband på mtn?
#8809966
jag försöker sätta knuten mellan brösten om jag knyter omslutet och sen breder jag ut tyget över respektive bröst, den blir som en extra bh :mrgreen: ibland snurrar jag bara sjaländarna om varandra om knut känns för hårt och om jag verkligen inte vill ha tryck över brösten korsar jag de bara fram, men då krävs lite extra ordning på knytningen för att det ska bli bra. annars kanske ryggsäcksknytning med tibetanskt avslut kan fungera både för bröst och avlastning?
#8810058
Jag har en kozy och en till med vadderade band och när jag försöker knyta sådär mår inte brösten bra. Har även testat tibetansk och det blev inte heller riktigt bra. Kanske att jag måste knyta många gånger för att få till det bra och avlastande. Men tiden finns inte riktigt för att öva hur mycket som helst.
#8810066
För mig fungerar tibetansk avslutning bäst, och jag måste få till avslutet relativt högt upp mot halsen till för att det inte ska klämma obehagligt. Men när jag får till det så så känns det riktigt bra. Jag kunde inte korsa över brösten när jag ammade mycket, det blev obehagligt direkt då. Det kanske blir lättare automatiskt när de inte är så väldigt mjölkproducerande :tumup: .

Jag har själv börjat beställa organ[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?