Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Labyrint
#8807540
Fått nåt ryck och börjat prova en massa olika knytningar jag hittar på youtube och annat, blir nån om dan för att inte fresta på Claras tålamod alltför mycket. Sökandet efter den ultmata knytningen :) Men saknar nåt fördelar/nackdelar, allt sånt man måste upptäcka själv. Därför undrar jag: Vad knyter du oftast på rygg? Vad har just den knytningen för fördelar? Skicka hemskt gärna med en bild på färdigknuten också, men inte nödvändigt. Vill ha det här som en inspirationstråd :)
Användarens profilbild
Av keah
#8807557
Jag har länge kört med ryggsäck med tibetanskt avslut. Den går så himla snabbt att knyta och även om den inte avlastar helt optimalt så är det värt det om jag bara ska iväg till tvättstugan en snabbis eller om jag håller på med matlagning och behöver ha händerna fria i 10-20 minuter till.

Om jag vet att jag ska bära längre satsar jag på en vrikkesikker eftersom den avlastar betydligt bättre än ryggsäcken. Nackdelen är förstås att jag inte kan använda den gosigaste sjalen eftersom den är för kort, men de andra sjalarna förtjänar ju att användas och bli ingosade de också. :lol:
#8809023
Ska svara själv också, hittills är favoriten nån sorts variant på double hammock. Börjar så men korsar sedan över bröstet istället för att gå runt mina armar. Fördelar: barnets armar sticker ut på sidorna, korset över axlarna gör att den sitter kvar ordentligt (jag får aldrig till ryggsäck, bara glider ner eller känns allmänt obekvämt). Nackdelar: lite meckigt att få till och dra åt ordentligt, kräver en rätt lång sjal.

Morgondagens provknytning får bli double hammock med tibetanskt avslut, känns som en variant på ovannämnda som kanske skulle kunna bli bra.
#8809027
Nu åker mitt barn nästan aldrig sjal längre men på den tiden då det begav sig så var det utan tvekan ryggsäck med tibetansk avslut 90% av gångerna. För att den är så lätt att få till snabbt. När det var längre promenader och så körde vi på omslutet, oftast med knut på bröstet och i midjan.
Användarens profilbild
Av Helma
#8809831
Just nu är det bara ryggsäck, det går snabbt och ska bara vara en stund medan jag gör något viktigt då jag inte har möjlighet att jaga bebis. Annars är omslutet kryss på ryggen med tibetanskt avslut det absolut bästa tycker jag.
Av Madde O
#8809840
Hahaha, jag frågade mamma igår om hon kom ihåg vilken sjal du hade och om hon såg hur du knutit den när de lämnade över girasolen! :lol: Hon såg bara att det var ett barn på ryggen och hon trodde att sjalen var grön. Kanske inte lika intresserad av sjalar och knytningar som en annan är. :wink:

Jaja, jag har precis börjat knyta double hammock. Tidigare knöt jag omsluten ryggsäck. Tycker inte att det avlastar jättebra någon av knutarna. Får ont i axlarna snabbt (efter typ 1 timme, men ändå). Ska därför testa omslutet vid ett bra tillfälle. Annars tycker jag nog att det mest hänger på vilken sjal man använder. Avlastningen blir bra mycket bättre med min indio i linneblandning än med någon annan sjal. De andra liksom stretchar för mycket. Zaran funkar också men fortfarande inte lika bra som linnesjalen. :hmm:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?