Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sarahejhej
Jag får så ont i ryggen när jag bär! Det gör ont i de benknölar som står ut långt ner på sidan av ryggen, kan det vara höftkammen kanske? Jag har burit i sele och meitai och får ont av båda. Det är som att barnets hela vikt tynger på de där knölarna. Jag inser att jag borde kunna hissa upp barnet högre i meitaien så att hon liksom hänger i sitsen mer än trycker mot mig, men jag får inte till det. Och sjal vågar jag inte riktigt knyta med, hon ligger inte still på ryggen. Idag har jag burit max en halvtimme och jag är helt öm i knölarna. Har ni något tips?
Användarens profilbild
Av Bebile74
Finns det sjalkurser där du bor eller nån från Sjalbarn som kan visa dig/lära dig några knep kanske. Jag bär altid i sjal och föredrar långa sjalar så jag kan knyta dubbel runt midjan. Från början använde jag en korset för att få extra stöd när jag bar.
Användarens profilbild
Av yonohanna
Det är lätt att glömma bort att hålla en bra hållning när man bär, och det är så otroligt viktigt speciellt då man belastar extra med barnens vikt.
Ofta släpper man hållningen för att man inte orkar hålla upp den.

Så att träna upp muskler i både framsida o baksida är viktigt.
Av sarahejhej
Tack för svar!

Jag har kommit på att sjalen nog passar mig bättre rent bärmässigt, att vikten inte hamnar på de där knölarna. Bara till att öva knytning då. Ska se om jag vågar mig iväg på nån sjalträff nångång, det är rätt många här i Stockholm...
Hållningen är det nog sisådär med, svankar och lutar lite lätt framåt när jag bär på ryggen, inte särskilt ergonomiskt. Ska verkligen försöka tänka på hållningen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?