Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaja
Jag älskar min PikkuRuu, men den är knallröd och det passar inte särskilt bra till min vinröda amningströja... Alltså tänkte jag ge mig på den vävda sjalen (EasyCare Hav) i stället, men jag vte inte vilken knyting som passar bäst för spädbarn. Ellen är 6 veckor, men ganska stadig i huvudet redan.

Jag har spanat lite på denna knytning som jag tycker ser snygg ut. Är det någon som kan tala om vad den heter och hur man knyter den??

Bild

Mitt andra alternativ är att ge mig på att köpa en till elastisk sjal, men då i en mer neutral färg. Det enda är att lilltjejjan växer så det knakar. Trots att hon föddes 3,4 kilo så väger hon numera 5,2. Med det tempot så kommer hon att vara ur elastiska sjalar redan innan sommaren och då kanske det är bättre att "stå ut" ett tag till och köpa en vävd till i stället...

Någon som kan hjälpa mig att fundera lite??

//Kaja
Användarens profilbild
Av johanna
Det är en Hoppediz på bilden va? I deras knytningshäfte visar dom omslutet kryss sådär, man drar de utanpåliggande delarna av sjalen runt bebisen istället för att sprida ut dem över. Öh...årets sämsta förklaring. Jag kan demonstrera med mig själv:
Bild
Blev du klokare alls?

Jag bär mest Nora i vävd sjal, tycker det funkar jättebra!
Användarens profilbild
Av Kaja
Fräckt! Och i princip samma knytning som jag gör nu med trikåsjalen, fast krysset ligger på utsidan. Det borde jag väl kunna få till??

Finns det någon knytning som är bättre lämpad för småttingar??

//Kaja
Användarens profilbild
Av johanna
Jag glömde säga att man rullar överkanten på sjalen så att det blir som en korv i nacken på bebben. Och att man kan sprida ut de långa delarna av sjalen om det behövs mer huvudstöd, så här:
Bild
X-omslut är den enda knytning jag använder, så jag har tyvärr inga andra tips :? Det enda som är dåligt med vävd sjal är att det är svårare att bara lyfta ur och i, som med elastisk, så jag brukar köra elastisk exvis i parken ifall att det skulle bli en amningskris :)
Användarens profilbild
Av sus
Jag knöt samma knytning med trikåsjalen som med min stork när Majken var liten. Altså med smokingbältet ytterst. Man får känna efter lite hur mycket plats man ska lämna till bebisen bara, alltså inte kyta lika tight som med trikåsjalen bara, när man gjort det ett par gånger så lär man sig att känna efter hur mycket man behöver lämna.
Användarens profilbild
Av naggie
Jag tycker att omslutet kryss är lättast med trikå

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?