Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Ja, man står ju där med ett gråtande/skrikande barn i famnen och inser att man behöver en sjal att bära i. Så då får man lägga ner barnet och trassla på sig trasan under gråt och tandagnisslan :hmm: eller?

Vilka knytningar gör ni med barn i famnen? Själv grejar jag höftkryss, har även provat omslutet-X men det går sådär :? . Maken hjälpte mig med ett dubbeltX häromdagen, men ensam hade det inte gått.

För ryggknytningar ställer jag ner David och lägger sjalen om hans axlar, så det är ju ganska kort nerläggning.
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Undrar också på detta!
Användarens profilbild
Av Jennelii
När man sätter barnet innanför smokingbältet och sen krysset ovanpå...vet inte vad det heter.. :oops: Det är det enda jag knytit samtidigt som jag hållit i honom.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jennelii skrev:När man sätter barnet innanför smokingbältet och sen krysset ovanpå...vet inte vad det heter.. :oops:
Låter som omslutet kryss.

Jag har nog bara använt ringsjal vid sådana tillfällen. Om jag inte fått hjälp, då har jag gjort x-omslut på magen.
Av Tyche
Hmmm när Isaac var liten liten bebis och bars runt i trikåsjal hade jag nog sjalen på mig hela tiden ungefär... :oops: Han satt ju iof i den nästan hela tiden oxå... han gillade inte att ligga på golvet.

Nu knyter jag mest med honom i smokingbältet och krysset ovan på/runt och då håller jag ju i honom hela tiden (om det behövs alltså). Och när det gäller ryggen så sätter jag honom först på sjalen och sen "slänger" jag upp honom...
Användarens profilbild
Av jag71
Jag knyter alla knytningar själv. Har tagit hjälp av sambon några gånger men så fort jag insett hur man gör så r det bara öva som gäller. Fast jag har en sammarbetsvillig skrutt så jag kanske har tur. Just nu så bär jag ju inte så mycket.
Användarens profilbild
Av frida
Jag gör kängru när det inte är läge för att sätta M på golvet, funkar bra tycker jag, rätt ok att bära med oxå. Eller så blir det Mei tai.
Användarens profilbild
Av Linnea
omslutet kryss (å alla rygg = upp med bebis sen leta sjal :lol: , fast rygg är ju inte sådär super med ledsen bebis :? )
Av ansve9
Jag väljer nästan alltid att lägga ned barnet för att fixa till sjalen lite först, sen stoppa i, även om det ibland gör att stackarn blir ännu argare än innan. Å andra sidan blir knytningen mycket bättre och stadigare, och då blir det ju skönare för oss bägge = oxo mycket snabbt lugnare
Användarens profilbild
Av Tiz
Omslutet X Jag lägger iofs nmer några sekunder då jag lägger smokingbältet på magen, korsar bak och tar över sjalen över axlarna. Tar tre sekunder och sedan ner med bäbis i smokingbältet och korsa och knyt.

Ryggen funkar också snabbt. Upp med bäbis på ryggen, be honom krama mammas hals, leta sjal och vips ett omslut ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?