Jag tycker att tibetansk ryggsäck är mycket skönare än omslutet på ryggen

...
Provade dock "omsluten tibetan" häromdagen och tyckte väl att det var något stadigare men inte särskilt mycket skönare egentligen...
Inser att det nog handlar om att jag gillar tibetanavslutet...
Kanske kommer jag gilla omsluten rygg mera när Lydia blir större för hon trivs ju mycket bättre när hon kommer upp så mycket som möjligt. Längre barn ser bättre även i omslutet, inte sant

?!
Är nog konstig men tycker inte att omsluten är så mycket krångligare att få till heller - men så är jag också överrörlig och kan typ slå knut på armarna bakom ryggen

...
Ja, eh, jag tror på att öva, för det går alldeles utmärkt att få till riktigt sköna ryggsäckar.. Men att inte korsa, eller knyta fram, eller ha tibetan tror jag inte heller är så skönt..
Jag tycker oavsett att man använder hela kroppen att bära med när man har sjalen, visst en stor del av belastningen hamnar fram på bröstkorgen med tibetanen, men för att balansera upp det används ju nedre ryggmuskler och inte minst magmusklerna ju..
Det jag inte gillar med omslutet på ryggen är: barnet hamnar längre ner, tyget skär lätt in under armarna på mig (antagligen för att jag försöker få barnet så högt som möjligt..), knuten på bröstet trycker efter ett tag och ett kors fram skär in mot halsen, svårare att själv fixa stöd för barnets huvud om det somnar, om barnet lirkar ut armarna utanför så blir det ostadigare om det lutar sig bakåt mm, banden runt midjan tenderar att skära in i bilringarna (

) (gäller i of s traditionell ryggsäck också..)
Det som inte är så skönt med ryggsäck (i första hand tibetanen i min värld

): Får man inte till det bra över axlarna kan det börja trycka där, det är noga att man får tyget som korsas bakom ovanpå själva påsens nederkant annars kan påsen börja glida upp (=säkerhetsbrist) ...
Ja, det var ju vad jag tycker..
Tror att efter ett tag sitter det där i kroppen, och med sjalen.. Är själv så van min osaka att jag inte får till det lika bra med bebinan, men ger inte upp för det, tror knappast att det är sjalens fel utan bara det att den är lite annorlunda bara och att jag måste lära känna det nya tyget lite bättre ... Liksom med nya knytningar.. Man måste nog lära känna varann lite..