Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anna-Karin
#8689705
Hej!
Har läst lite i andra trådar här om vagga men har inte riktigt fått svar på mina funderingar. Kanske någon kan hjälpa mig. Jag undrar om det går att använda vagga med en vävd bärsjal färdigknuten och sedan sätta i bebin? Vi ska flyga och jag har funderingar på hur jag på ett bra sätt ska kunna ha vår bebis i knät under nattflygning. (Planet har ingen vagga som vi kan låna) Jag trivs bäst när jag kan knyta sjalen och sedan sätta i bebin när det passar. Inte alltid att det går att ha långa tyglängder liggandes på golvet/marken där man är. Någon som förstår vad jag menar och kan hjälpa mig? Jag brukar knyta dubbelt omslutet kryss färdigknuten. Hur ska jag göra? Vår 3 mån bebis är tung, dryga 8 kg, så trikåsjalen är för elastisk för att få avlastning. :?
Mvh
Anna-Karin
Av Isadora
#8689730
Jag är säker på att din bebis är för stor för vagga. Knyt istället omslutet med krysset innerst som med trikåsjal, det funkar att ha en vävd färdigknuten på sig så också. Annars kanske sele kan vara ett allternativ?
Varför vill du just bära i vagga? Alla mina 4 som burits i sjal har hatat det från dag 1. Men eftersom jag tycker det ser så mysigt ut på bild har jag envisats med att prova då och då utan framgång. Vagga med en så stor bebis som din får man nog lättast till med ringsjal kanske. *funderar*
Användarens profilbild
Av kristinek
#8689883
Jag testade att ha vår kille i vagga för några veckor sen, då vägde han c a 7,2 kg(och 68 cm lång). Jag tyckte inte det var optimalt, men funkade tillsist(han sov som en stock 8) ). Det svåra var att göra så att hans haka inte trycktes mot bröstet.

Det var ju iofs i trikåsjal(WBS) :hmm:. Tänkte mest att det ju kan gå när de är lite större( meckigt), dock kan jag inget vagga i vävd sjal. Tillför inte mycket känner jag :rodna:.

Kan man luta bak sätena på planet lite? Isåfall kanske det annars går att ha t ex dubbelt kryss och låta honom/henne ligga och sova på ditt bröst så? Då kan du ju ha den färdigknuten.
Av Isadora
#8689917
Ja det var just det där med hakan mot bröstet jag tyckte var trixigt, och inte fick till. Dubbelt kryss med vävd är ju förresten också smidigt att ha färdigknutet på sig.
Av Anna-Karin
#8690967
Tack för alla synpunkter! Tar gärna emot fler tankar och tips! Min tanke var att göra en mycket lös vagga så att han vilar i mitt knä med tyg omkring sig. Då behöver jag inte vara orolig för att han glider ur min famn ifall att jag själv slumrar till och händerna finns lediga att hjälpa de två äldre syskonen. Tror ni att det är möjligt att knyta en lös vagga eller ska jag släppa den idén? Jag tänker att det kan bli jobbigt för vår son att sitta i omslutet eller dubbelt kryss på mitt bröst allt för länge. Eller vad tror ni?

:hmm: Anna-Karin
Av Sofie
#8690988
Jag har sovit tillbakalutad med barn i sjal, upprätt i omslutet kryss, vid tex svår nästäppa hos barnet vid förkylning. Det verkar inte ha varit obekvämt alls. Då har jag också ammat samtidigt.

Jag hade personligen satsat på att ha barnet upprätt i en riktig knytning så man kan resa sig snabbt och gå-guppa lite om det vaknas till. Och även för att jag hade kunnat amma bekvämt så om det var lite lutning på ryggstödet.

Men är sätet smalt så kanske fötterna knövlas lite? Det går nog att lösa med ordentlig grodposition ändå tror jag.

Tack så mycket för detta inlägg oc[…]

Det är fantastiskt att du är intresserad[…]

Dark and Darker DMCA Allegations Are ‘Basele[…]

"In Immortal's modern-day form, there can[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?