Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8671159
Väntar vårt första barn, en mycket livlig liten kille, inom 2-6 veckor och har fått lite sjalångest. Det jag är rädd för är:
1/ plötslig spädbarnsdöd. Att sjalen sitter så hårt att han kvävs!
2/ att tappa honom när jag sätter på sjalen.
3/ att han ska glida ur sjalen
4/ att göra honom illa på något annat sätt med sjalen.

Men samtidigt vill jag ha närheten.

Hjäääälp!!!
Av mly
#8671204
Jag är ganska så mycket nybörjare med. Använde trikåsjal ytterst lite med min första men då kände jag ganska mycket som du. Här finns filmer på hur du ska knyta och det är lätt, tar ett par gånger innan det blir riktigt bra men det är som sagt lätt..
Men lite funderingar kring dina frågor.
1. Har haft I i trikåsjalen innanför jackan en del nu, det bästa är när hon rör sig lite, vickar på tårna eller så, när det har varit lugnt en stund så brukar jag stick in fingret under näsan på henne så att man känner att luften rör på sig. Jag tror absolut inte att det behövs, men det känns bra för mig!!
2. Det tror jag va det jobbigaste och därför som jag inte använde sjalen med A, men va i sängen när du gör det, eller ha din respektive som håller händerna i närheten så att han/hon kan ta barnet fort om det skulle hända något, efter ett par gånger vet du precis hur du ska göra och behöver inte ha någon annan där, men det känns bra med lite hjälp de första gångerna...
3. Ser du till att krysset är mellan benen så finns det inte en chans att han ramlar ur. Men jag håller alltid lite när jag böjer mig framåt, men lika där jag tror inte att det behövs, men det känns bra...