Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kristinek
Min lille kille har alltid velat bli buren upprätt. Idag fick jag för mig att testa vagga trots allt, i vår WBS. Och han gillade det och somnade nästan direkt :o :vågen:. Men, jag tyckte han hamnade på ett sätt som gjorde att hans haka trycktes mot bröstet och då blev jag så fundersam på om det skulle påverka hans andning. :hmm: Stackarn fick alltså vakna lite för att sätta sig upprätt.

Så jag undrar hur högt upp huvudet ska vara och lite hur han ska ligga med huvudet för att det ska vara bra?

Följde instruktionerna på edenbaby, bilderna är kanonbra :) . Men jag skulle nog behöva se det uppfrån tror jag :hmm:.
Av Isadora
Jag har alltid tyckt att vagga käns läskigt av den anledningen. Hakan får inte tryckas mot bröstet, så mycket vet jag. Men hur undvika det? Det kan jag fortfarande inte svara på, trotts att det var 9 år sedan jag köpte första sjalen. Och 8 år sedan lite drygt sen jag började bära på riktigt. :)
Av Isadora
Tassar här eftersom jag är nyfiken. Vagga ser ju så mysigt ut.
Användarens profilbild
Av kristinek
Någon som vet? :) Lillen verkade se potential för mycket mys :heart: :)
Av lisaui
Jag har åxå haft problem med det och vart osäker på hur hon ska ligga så vi bar också upprätt mest i början..vi löste det genom att försöka få henne i så "liggande" ställning som möjligt i vagga och alltså inte "sitta" så mycket upp (vad svårt det var att förklara). Är det en pluttbebis? Jag tycker den första youtube videon här på sjalbarn visar bra! Vår skrutta är ju 5månader nu och det blev ju lättare när hon kunde hålla upp huvudet själv och vrida sig lite som hon ville. Sen är problemet för oss att hon inte vill somna upprätt (man får INTE stoppa in huvudet under sjalen som stöd) utan somnar i vagga så det har blivit lite konstiga knytningar här för att få till det :? Jag tassar här och hoppas nån har ett bra tips :) Jadu mycket babbel men inget bra svar blev det visst! :hmm:
Användarens profilbild
Av kristinek
Lille herrn här han hunnit bli 4 månader och kan hålla upp huvudet, men tycker ändå det på nåt sätt blir så han får hakan mot bröstet hur jag än försöker. I ringsjal har det funkat om han legat lite halvsnett, nästan som i amningsposition. Men jag är inte tillräckligt bra på att få i honom så i trikåsjalen. Här går det dock finfint att sova upprätt, tycker vagga verkar så mysigt bara!! Som pluttbebis kunde han inte tänka sig att ligga så, nu när han äntligen vill testa blir jag nyfiken.

Har äntligen fått honom att förstå att sjalar trots allt är skönast att sitta i! :vågen:
Användarens profilbild
Av kristinek
KATARINA skrev:Se till att få honom ganska högt upp och inte knyta för löst. Du kan titta på videon längst ned här. http://www.sjalbarn.se/?page_id=389
:tumup:
Jag har kollat på den en gång innan, men nu när jag tittar igen inser jag att jag nog haft honom för långt ner trots allt! Det ska garanteras testas imorgon till en av hans tupplurar på dagen. Sover numera bara i sjal om det ska sovas på dagen(Annars låter han bli :P). Blivit ett riktigt sjalbarn min lille goskille!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?