Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Jag övar ju på ryggknyt med MTn nu. Men jag förstår inte Babylonia-instruktionerna riktigt. Jag bär nu med banden kryssade över bröstet, det verkar rätt bekvämt. Men jag vet inte riktigt hur jag ska avsluta bak.. Har provat att ta bak banden under bebisens ben och sen knyta fram. Det funkade okej. Nu provade jag att ta banden över ena benet och under andra - men där jag tar bandet över benet kändes det lite som att det skulle stasa.. Jag bredde ut banden då och tyckte det blev ok. Men hur gör ni? Vilken knytning är stabilast? Att avsluta a la ryggsäcksknytning blir för tungt tycker jag..
Av FrokenG
Jag kör nog ryggsäck men märker stor skillnad om jag spänner rätt eller inte. Testa med att ta banden och lyft rakt upp över huvudet och skumpa ner henne ordentligt i sjalen innan du böjer dem från över axlarna. Jag står liksom och sträcker på mig med armarna rakt upp ett väg innan jag knyter klart. Hoppas du förstår hur jag menar? Annars kan jag visa på fredag om vi ses på öf.
Av FrokenG
Annars kan du ju göra en sån där tvist/skruv där bak! Över båda benen, snurra banden och så under och knyt fram. Så blir det inte så tajt över benen.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
jag korsar banden över mitt bröst, ser till att spänna ordentligt sedan tar jag bak över ena benet och under det andra, har jag hjälp av någon tvinnar jag gärna banden bakpå men jag når inte att göra det själv. Har aldrig upplevt att det stasar med någon knytning.
Av mammatillE
FrokenG skrev:Jag kör nog ryggsäck men märker stor skillnad om jag spänner rätt eller inte. Testa med att ta banden och lyft rakt upp över huvudet och skumpa ner henne ordentligt i sjalen innan du böjer dem från över axlarna. Jag står liksom och sträcker på mig med armarna rakt upp ett väg innan jag knyter klart. Hoppas du förstår hur jag menar? Annars kan jag visa på fredag om vi ses på öf.
Aha! Jag provade idag och det blev nog bättre tror jag! Men du får gärna kolla lite om vi ses på ÖF. Vi åker nog in om vi är i form! :tumup:

Sen är jag lite osäker på om jag behöver vika den så att den blir kortare. Det känns som den trycker konstigt på hennes hals annars :hmm: . Men för mig känns det lite knöligare i midjebältet då.
Jag tror inte riktigt jag fått in snitsen på att dra åt ännu heller, det kan säkert påverka komforten över lag..
Av mammatillE
HannaGerda skrev:jag korsar banden över mitt bröst, ser till att spänna ordentligt sedan tar jag bak över ena benet och under det andra, har jag hjälp av någon tvinnar jag gärna banden bakpå men jag når inte att göra det själv. Har aldrig upplevt att det stasar med någon knytning.
Skönt att höra!
Av mammatillE
Fick till hittills bästa ryggknytet med MT nu, men då ville hon så klart ner och amma :Hahaa:

Men hon verkar tycka det är läskigt när jag drar åt.. :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?