Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har nyss fått hem en Ringo efter moget övervägande (läs: velande) och läser både instruktionsboken och en hel massa inlägg här på sjalbarn om hur man trär den. Jag får lik förb* inte till det. Det känns som att det är hur mycket tyg som helst som ska trängas i ringarna och det liksom låser sig själv. Går inte riktigt att dra i fållarna, det "knövlar" sig bara (som vi säger här i Norr). Bör man tvätta den först så tyget blir mer följsamt eller är det bara att jag inte fattar hur man gör?

Kanske inte behöver nämna att jag är ny sjalanvändare, det framgår troligen av mitt inlägg....

* Frustrerad i obygden *
Användarens profilbild
Av Buscilla
Låter precis som mig för ett tag sedan. :-) Jag var färdig att ge upp... Men misströsta inte, det blir bättre :app:

Mitt råd är: gå på sjalträff. Tycker att det är överlägset det bästa du kan göra (kolla under träffar om det finns i ditt område, annars kan du annonsera efter en själv) (och nej det är inga farliga sekttillställnignar utan bara trevliga mammor som har en passion för tygstycken och gillar att fika ;-)), där kan du få aktiv hjälp med att få till sjalen. Jag fick hjälp av Ringos mamma och skapare, Marika, på en sjalträff och efter det sitter Ringon som en smäck (Tack, Marika :-)).

En till fråga. Hur gammalt är barnet??? Jag upplevde att det var svårare med Ringon i början när Sturebror var spädis, men i takt med att han blivit större så har han vuxit in i Ringon.

Hoppas att det löser för dig/er!

Ringo är ju fantastikt. Kan även tipsa dig om att bära Japanskt :tumsup:. Kolla in den här tråden: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=17751

Lycka till!

/Cecilia
Av Angelica
Jag bor utanför Umeå och mitt barn är dryga fem månader. Införskaffade Ringon mest för att få lite bärhjälp när stackars liten ska sova på dagen. Vill absolut bäras till sömns raklång i mina armar. Fick prova en hemmasydd ringsjal och det funkade fint att ha honom liggandes i den. Kanske kan spara rygg/armar/axlar ett tag med Ringon. Det börjar ju liksom märkas att han växer och blir tyngre...

Sjalträffar vet jag att det ordnas häromkring, så det kanske vore idé att åka på en sån.

Tack för länken om "japanskt"! Och tack för svaren :)
Användarens profilbild
Av Buscilla
Angelica skrev:Jag bor utanför Umeå och mitt barn är dryga fem månader. Införskaffade Ringon mest för att få lite bärhjälp när stackars liten ska sova på dagen. Vill absolut bäras till sömns raklång i mina armar. Fick prova en hemmasydd ringsjal och det funkade fint att ha honom liggandes i den. Kanske kan spara rygg/armar/axlar ett tag med Ringon. Det börjar ju liksom märkas att han växer och blir tyngre...

Sjalträffar vet jag att det ordnas häromkring, så det kanske vore idé att åka på en sån.

Vad bra :-)
Glömde dock tillägga att det kan vara idé att tvätta den om den är sprillans. Den blir lite mjukare och lättare efter några tvättar...
/Cecilia
Användarens profilbild
Av zmurfan
Angelica skrev:Jag bor utanför Umeå och mitt barn är dryga fem månader. Införskaffade Ringon mest för att få lite bärhjälp när stackars liten ska sova på dagen. Vill absolut bäras till sömns raklång i mina armar. Fick prova en hemmasydd ringsjal och det funkade fint att ha honom liggandes i den. Kanske kan spara rygg/armar/axlar ett tag med Ringon. Det börjar ju liksom märkas att han växer och blir tyngre...

Angelica: Skicka pm till mig så får du min adress och telefon om du vill ha direkthjälp!! Jag bor i Selet 4 mil utanför Umeå mot Vännäs till.
Användarens profilbild
Av buebo
Angelica,hej!!! ja jag tror det är du iaf som provade min ringsjal :D
Hör av dig,jag finns ju på listan så kan vi försöka fixa den. Skicka ett pm om du inte har mitt nr. Vore ju kul att ses hursomhelst.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Angelica skrev: Sjalträffar vet jag att det ordnas häromkring, så det kanske vore idé att åka på en sån.
Annars kan vi ordna en egen här och nu. Du jag och buebo kanske?
Av Angelica
Hej buebo, visst är det jag :)

Har provat att få till sjalen idag igen men..hmm...det blir liksom inge bra. Så en liten minisjalträff kanske vore bra. Har ju redan fått erbjudande från zmurfan om hjälp, men "the more the merrier" :D

Hur är nästa vecka för er? För mig passar det bäst måndag (fm el em) eller onsdag (endast fm).
Användarens profilbild
Av zmurfan
För mig funkar det när som....
Angelica: Har du djur? Isåfall är ni båda välkomna hem till mig den dag vi bestämmer.

*hyperallergisk mot pälsdjur och hundrädd*
Användarens profilbild
Av Jennelii
zmurfan skrev:

buebos hund som är så snäll, inte ett dugg hoppig och närgången... :roll: 8)
Av Angelica
Zmurfan: Inga husdjur i mitt hus, men vi kan ses hemma hos dig iaf. Så får jag en anledning att komma ut lite :)

Buebo: är du med?
Användarens profilbild
Av buebo
Japps ja är med :P ,helst inte måndag fm isf för jag hade tänkt komma mig iväg på småbarnsbadet i Vindeln. Annars går det bra,välj du Angelica.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jennelii skrev:
zmurfan skrev:

buebos hund som är så snäll, inte ett dugg hoppig och närgången... :roll: 8)
Är man hundrädd så skiter man högaktningsfullt i det! :) ;)
Av Angelica
Föreslår måndag vid dryga 14-snåret. Kan det funka för er?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?