Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nettelbarn
Jag har suttit och tittat på lite youtube-klipp med olika knytningar. Sådana här knytningar verkar poppis i Afrika. Bara ett tyg runt överkroppen och invikning upptill och nedtill. Det ser väldigt snabbt och smidigt ut. Men livsfarligt!

Eller?

De bär ju förstås så och går runt och arbetar samtidigt t.o.m. och jag antar att det inte kan vara så att deras barn ramlar ner hela tiden. Men ändå, att inte ens knyta ser så osäkert ut.

Någon som använder sådan här vikning? Hur bra sitter det? Får man vika om ofta? Funkar det när barnet rör på sig? Något särskilt tyg?
Av Enid
-Jag har knutit torso med knut och tyget två varv runt kroppen och då sitter barnet säkert som berget!! :tumup: Men med rätt tygstycke tror jag det blir säkert även med den knytningen som beskrivs i videon. Man behöver ju ett tyg som har högre friktion än vanliga bärsjalar, en frottéhandduk tex eller ett strävare bomullstyg, det går inte stretcha heller för då kan "knuten" lossna.
Användarens profilbild
Av Jason
Jag har använt mig av den knytningen när jag inte var gravid och tycker den funkar bra. Jag brukar dock snurra tygändarna ett varv till innan jag stoppar in dem, alltså så som hon gör nertill fast ett varv till. Tycker inte att jag behövt knyta om och bara man ser till att ha ordentligt med tyg under rumpan känns det säkert.

Provade faktiskt med lillasyster för ett par månader sen och hon tyckte nog det var riktigt skönt för efter 10 minuter sov hon så sött :loving:
Användarens profilbild
Av Jason
mammatillE skrev:Jag har faktiskt också undrat hur det bara kan hålla :hmm:
Jag tycker det är viktigt att ha rätt längd på tyget, är det för kort så går det inte att snurra och då tycker jag inte det känns säkert. Är det för långt så blir det bara knöligt. Du får ta och prova!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?