Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lindan
Hej!

Jag är i stort sett så mycket nybörjare man kan vara med det här med sjalar. Men jag har iallafall köpt mig en sjal och lärt mig en knytning utantill, den blir väl sisådär men den funkar iallfall
Men nu till själva tekniken; jag viker sjalen på mitten på längden (det låter lite konstigt men jag menar alltså att sjalen blir smalare)
och knyter just nu dubbelt omslutet kryss, har jag för mig att det hette iallfall :? jag tycker att det är enklare att hantera den vikta sjalen men fungerar det lika bra i längden eller bör jag öva på att inte vika den?
Hur gör ni och vad anser ni?
Gör jag kanske helt tokigt?????
/Linda
Användarens profilbild
Av tinaw
Visst kan man göra så. Vik på du bara om det förenklar, så kan du trixa med ovikt längre fram när du är mer van. Jag brukar göra en hybrid mellan de två när barnet är litet, viker och sen brer jag ut hela sjalen över axlarna (så uppvikningen hamnar i korset på ryggen).
Användarens profilbild
Av Anso
Det går alldeles utmärkt att vika sjalen dubbel längs med så att säga. när du lägger smokingbältet över dinmage så kan det vara bra att ha den öppna delen uppåt för då kan man på slutet dra ut tyget lite mer än bara halva bredden om man vill ha lite högre ryggstöd. Gick det att förstå? :?
Av Aelia
Jag gör oxå så, enklare tycker jag :wink:
Användarens profilbild
Av Linnea
så gjorde jag också när Lova var liten plutt :D
Användarens profilbild
Av stumpkin
Jupp, med trikåsjalen vek jag alltid. lättast så tyckte jag, speciellt i början när det är mycket tyg som det är! :D
Användarens profilbild
Av nennie81
jag viker också!! Tycker att det är mycket lättare att hantera och som Aelia skrev i en annan tråd så är det lättare att få till en snygg knytning!!

Tillägg: Det är med vävd sjal jag viker, jag vek aldrig trikåsjalen men det får jag förhoppnigsvis testa med pyttebebis någon gång i framtiden :wink:
Senast redigerad av nennie81 den mån apr 03, 2006 08:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lindan
Åh, vad bra, då fortsätter jag....
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag viker :tumsup:
/Cecilia
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker inte alls att det är bekvämt att vika, men tycker man det så är det ju bara att vika på :tumup:
Användarens profilbild
Av Clarissa
jag har aldrig provat på att vika den men jag ska nog prova det för att det knölar sig alltid i ryggen på mig och det blir inte så bekvämt efter ett tag av bärande
Användarens profilbild
Av naggie
Jag viker vävda, inte trikå, tycker att det blir MYCKET lättare (och snyggare :lol: )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?