- sön apr 02, 2006 16:21
det där med att svinga bak sjalen över barnet (när man knyter rygg-omslut) :!: Som ett hopprep stod det på babybodens hemsida, och då, till slut, ramlade polletten ner. Jag som stått och försökt slänga en lös ända över axeln och diagonalt över nallen (ja jag har inte provat med sonen än
), det lyckades ALDRIG.....
Så klart att man skall använda BÅDA händerna och hålla sjalen som ett hopprep framför sig. Sen är det busenkelt att svinga över både sitt eget och barnets huvud. Dessutom smutsar man ju inte ner sjalen heller
Det där med att bre ut sjalen över armen och föra bak över ryggen funkar inte för mig. Jag är för stel i axlarna verkar det som
Nu skall jag bara prova med sonen också, vilken dag som helst

Så klart att man skall använda BÅDA händerna och hålla sjalen som ett hopprep framför sig. Sen är det busenkelt att svinga över både sitt eget och barnets huvud. Dessutom smutsar man ju inte ner sjalen heller

Det där med att bre ut sjalen över armen och föra bak över ryggen funkar inte för mig. Jag är för stel i axlarna verkar det som

Nu skall jag bara prova med sonen också, vilken dag som helst

Senast redigerad av EmilsMamma den ons apr 12, 2006 22:25, redigerad totalt 1 gånger.
EmilsMamma
mamma till 3 härliga grabbar födda 9407, 9606 och 0502
ERGO NG, denim * Stork Leo Marin 4.6 Leo Rouge 4.1 * Easycare Hav 3.7 * Hoppis Timbuktu 5.2m * Gauze Azurblå * Ringo Krustistel
mamma till 3 härliga grabbar födda 9407, 9606 och 0502

ERGO NG, denim * Stork Leo Marin 4.6 Leo Rouge 4.1 * Easycare Hav 3.7 * Hoppis Timbuktu 5.2m * Gauze Azurblå * Ringo Krustistel