Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bianca
Ja, hur gör ni? Jag vill gärna ha knuten på magen när jag knyter omslutet kryss, men med ena sjalen så känns det som att det blir lite, lite tajt, och jag får inte med fållen i knuten riktigt.
Kan man lägga knuten på ryggen istället för att dra fram och knyta? Och hur får man isf knuten så bra och bekvämt som möjligt?

Tips, någon?

/Bianca- nybörjare på vävd sjal
Visst kan man ha knuten bak! Så gör jag när jag har en för kort sjal för att få fram knuten. (Om jag t ex avsett att ryggbära men sen står jag där med en sjal lagom för ryggknyt, måste röra på mig och bebisen vill bara hänga vid bröstet.) Det är inte lika bekvämt tycker jag, men det funkar. Om jag bär länge med knut på ryggen så får jag ont i ryggen där knuten trycker emot dock.

Man behöver inte heller knyta sjalen på full bredd. Det funkar att knyta ute i spetsarna med. Om jag gör det, så snurrar jag sjaländarna (tvinnar ett varv) där det är full bredd på sjalen, för att den ska fortsätta vara tajt längre.
Av Hell Cat
Kristina skrev:man kan ha knuten på sidan också, det tycker jag är bekvämare än ryggen.
Precis vad jag tänkte skriva. Då är inte knuten i vägen om man vill sitta ner :tumup:
Vilka bra tips!

Jag provade att tvinna ändarna och knyta ute i spetsen, och det verkade funka bra. Sjalen kändes dessutom något längre idag, igår var den alldeles nytvättad så jag gissar att den tänjt sig lite.
Nu lade jag dessutom knuten lite vid sidan istället för mitt på, och det kändes också bättre. Trikåsjalen jag har haft var rejält lång, så där kunde jag alltid lägga sista varvet på höften och dra åt, men det funkar inte nu. Dags att lära sig nytt mao!

Tack så jättemycket för tipsen allihop :app:

/Bianca
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?