Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
När jag knyter fram (omslutet kryss? heter det så?) med trikåsjal eller vävd sjal så ramlar E ibland åt sidan när hon somnar. Hon tippar liksom, så att hon nästan kommer ut med huvudet vid min armhåla. Det ser inte bekvämt ut!! Vad göra?
Användarens profilbild
Av little_me
Hm.. Knyter du för löst kanske? Eller har du inte brett ut krysset ordentligt både nertill under rumpan och över axlarna?
Hur gammal är hon?
När barnet somnat är det vanligt att man lägger in huvudet under ena krysset som gör över axeln? Förstår du vad jag menar? 8)
Av mammatillE
little_me skrev:Hm.. Knyter du för löst kanske? Eller har du inte brett ut krysset ordentligt både nertill under rumpan och över axlarna?
Hur gammal är hon?
När barnet somnat är det vanligt att man lägger in huvudet under ena krysset som gör över axeln? Förstår du vad jag menar? 8)
Ska prova att knyta hårdare/bre ut bättre och se om det gör nån skillnad!

Hon är nästan 4 månader! Jo hon brukar ha huvudet under ena krysset då när hon sover, men hon liksom halkar ut åt sidan ändå, neråt/bakåt så att hon får bakhuvudet nästan ner mot min armhåla när det är riktigt illa. Hon kommer på snedden liksom.. :? Tänker att meningen väl är att hon ska sitta rättså rakt ändå?
Av mammatillE
Jag gör kanske nåt mer fel för med den vävda sjalen får jag massa tyg "över" i mitten av krysset, så E blir nästan helt täckt av sjalen eller så får jag vika den.. :?
Användarens profilbild
Av Kristina
mammatillE skrev:Jag gör kanske nåt mer fel för med den vävda sjalen får jag massa tyg "över" i mitten av krysset, så E blir nästan helt täckt av sjalen eller så får jag vika den.. :?
jag brukar dra ner sjalen en bit över axeln och sen vika den tillbaka, så att båda fållarna är mot varandra uppe mot halsen. Då blir det inte lika bylsigt.
Användarens profilbild
Av Kristina
Syns rätt bra på den här bilden, över ena axeln är det rätt, över den andra är det lite mindre bra.. :roll:

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?