Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Majaå
Har ett par veckor kvar till BF av andra barnet. Nu har dock dottern på 1 1/2 år börjat vägra vagnen, så de sköna vårpromenaderna till och från dagis är allt mindre än njutning... Frågan är om det finns någon smidig knytning som funkar för en höggravid med inte alltför mycket ryggproblem? Skulle gärna slippa ta bilen den korta sträckan, men bara tanken på vagnkonflikt ger mig rysningar...
Kanske kan lite bärande sätta igång förlossningen också, så är problemet ur världen i några veckor framöver :lol:
Användarens profilbild
Av Stark
Jag bar i sele på ryggen hela vägen upp till F föddes. Fungerade finfint.
Användarens profilbild
Av Elflin
Eftersom jag aldrig varit mer än "halvvägsgravid" kan jag bara svara för vad som fungerade då... Jag bar i ett vanligt omslutet på ryggen och knuten under magen eller ett omslutet med tibetanskt avslut. Det var faktiskt ganska skönt med sjalen om höfterna/under magen för den hjälpte till att hålla ihop höfterna och hålla upp magen.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag bar hellst i sjal i omslutet på ryggen, jag tyckte att det var skönare att ha tvååringen i sjal på ryggen vid promenader än att gå utan :lol:
Sele på ryggen funkade också bra, och magbärning med långsjal eller barn på höften med ringsjal funkade också bra.
Fast det var inget som satte igång förlossningen, jag fick snällt gå två veckor över tiden iallafall :think:
Användarens profilbild
Av Majaå
thowida skrev:Sele eller MT med bandet nedom magen eller favorit ryggknytningen men avsluta tibetanskt eller knyt nedom magen

Eller den där
http://www.youtube.com/watch?v=HG7kzSIMIrs fast bara över bysten då
Tack för alla tips! Kul att höra (och se) att ni burit som höggravida, det gör mig peppad! Thowidas chunei-tips ovan ska jag nog testa idag, gillade den när det gick att ha den över magen iaf och borde ju gå fint att bara fösa upp den lite... Sele är lite obekvämt nu tycker jag, spännet trycker på fel ställe. Får se om vi kommer bättre i tid till dagis idag :wink:
Användarens profilbild
Av Majaå
Attans, jag var nog för ovan efter lite sjaluppehåll (har bara burit korta mysstunder med inte så noggrann knytning), så dottern var bara med på noterna halva knytningen och sedan fick vi ge upp. Det blev bilen igen... Men jag promenerar iaf själv därifrån och tillbaka, hoppas verkligen nästa bebis gillar sjal för jag är så sugen igen! Men återigen tack för tipsen, jag hoppas på bättre lycka imorn!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?