Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nadja
Hjälp en fårskalle....

Axel vägrar sitta mage mot mage om han är vaken. Då lutar han huvudet lååååångt bakåt, allt för att se allt annat än mamma. :roll:
Han är väldigt stadig i nacken så jag tror att han skulle reda ut att sitta framåt.
Kan man få till en Knytning i vävd sjal där han sitter framåt? Trikåsjal och pouch har jag sett Buddha-knytningar men ingen liknande i vävd.
Några tips?
Användarens profilbild
Av camsch
Har du provat knyta på höften?
Jag tyckte det var enklast att bara knyta vanligt omslutet kryss, men sätta lilltjejen på höften när jag skulle lägga om yttre krysset. Då blev det bra avlastning och hon kunde sitta och spana framåt.

Provade några gånger att sätta henne i omslutet kryss även framåt (i vanlig vävd sjal), men det blev så tungt för ryggen så det blev inte långvarigt för min del.

Annars är det väl bara att prova att knyta vanligt omslutet med bebis i Buddhaposition? Det borde gå tycker jag :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag bar lillebror åt sidan då han var en nyfiken pyttis. I trikåsjal o trikåsjalsknytning visserligen men det bör ju gå med vävd sjal också.
Alltså jag satte honom med sidan mot mig i nån typ av sittande vagga, istället för att han satt mage mot mage. Ungefär såhär.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Buddah finns det en knytning som heter där ungen sitter ergonomiskt. Har aldrig burit så själv dock.. det ser lite knasigt ut tycker jag men det kanske funkar.
Av snuttelisa10
Jag provade att bära stumpan i vävdsjal och i buddaposition men tyvärr tyckte jag själv att det blev tungt för ryggen. Det fungerade bra, men hon hade en förmåga att "tippa" frammåt altså luta sig så långt det gick med huvudet mot marken för att kunna se allt. Har själv inga bra ideér på hur man löser det hela. :( Prova och se vad du tycker. Hon gillade verkligen det hela, det var bara jag som inte fixa det. Det ser jobbigt ut med benen i kors sådär, men hon protesterade inte alls och det brukar hon göra när vi bara prov-knyter redan. :oops:
Användarens profilbild
Av Nadja
Tack för era svar.
Buddha i vävd sjal finner jag skitsvår, hur 17 få ner en "dubbelvikt" bebis i ngt oelalstiskt? Och jag behärskar dessvärre inte att ta på sjalen samtidigt som jag håller honom på plats...

Ska testa sätta honom på höften... får se om jag reder ut det. Är så himla novis när det kommer till sjalar och har aldrig fått en riktig instruktion. :rodna:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?