Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Idag när vi var på stan hade jag Albert på ryggen för första gången. Bar som vanligt omslutet, men efter fikapausen knöt jag en tibetan istället (blev lite för nervös med alla som tittade för att jag skulle vilja bängla med omslutet utan spegel...) Det var skönt till en början, men jag fick lite ont i axlarna efter ett tag. Jag hade allt tyg uppe på axeln, precis som när jag bär omslutet. När jag började få ont drog jag ner det över axeln och då kändes det lite bättre men istället kändes det som om Albert började hasa ner och tyget under rumpan började glida upp lite.

Hur brukar ni ha tyget?
Kanske passar bara knytningen inte mig, men den är ju så snabb och bra...
Användarens profilbild
Av tinaw
Tibetan gör ofta så när man brer ut tyget. Har ingen bra förklaring. Kanske beror det på att de sitter så långt upp redan?
Användarens profilbild
Av annikar
Får också ont av tibetanen. Men för mig funkar vanlig ryggsäck med knyt på bröstet bra. Jag tor att det beror på att Samuel hamnar så långt upp med tibetanen, det ärskönare om de sitter lite längre ner på ryggen, nästan mot korsryggen tycker jag :roll:
Av Nathalie
För mig gjorde det ont i axlarna när han hamnade för långt ner i säcken med rumpan, d v s när tyget stramade mest på sjalens långsidekanter.
Sen prövade jag att sträcka hela tyget mer, d v s även det som han "sitter på".
Jag sträckte lite på Noahs ben (så de inte hamnade för mycket i grodposition från början, men såg till att det ändå fanns mycket tyg under rumpan) och drog sedan åt tyget. Efter knytningen puttade jag upp benen igen så att de hamnade mer i grodposition igen.

På detta sätt bär hela sittytan upp Noah och inte bara kanterna så att de skär in i axlarna och det känns tungt. Detta har funkat bra för oss.
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Jag får också ont av tibetanen. För mig funkar det bäst med en ryggsäck med knut på bröstet. :tumup:

För min rygg är det faktiskt skönare när hon sitter högt upp än med omslutet då hon hamnar längre ner.. :hmm:

Jaja. Tibetanen går bort för oss iaf.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag tycker att det är stor skillnad på olika sjalar (faktiskt). Med inkan upplevde jag inte något "hasa ner" problem, men däremot med Rebozon. Med rebozon var jag tvungen att dra åt jättehårt för att han inte skulle hasa, och då fick min ont i axlarna istället (och skulderbladen också).

Jag skulle tro att så stadig sjal som möjligt (om man kan välja) är att rekommendera :?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?