Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av HelenaT
Hjälp! Har precis köpt en Bebina (sent om sider :? ) efter att ha blivit sååå inspirerad av att läsa här på Sjalbarn. Sonen på 1½ är inte van att bli buren i sjal tyvärr men kan sitta kortare stunder (10-15 min än så länge). Vi har provat HöftX, basX och dubbelt X men oftast blir det för löst eller för tight och det är knöligt att få i honom samt att sprida ut tyget över rumpa och ben.
Det kanske bara är en träningsfråga men tips tas tacksamt emot om knytningar för ett lite större barn på 12 kg. Det är mysigt att bära men jag känner att det blir tungt utan hjälpmedel och vill så gärna att det ska fungera med sjal. :)
Användarens profilbild
Av jag71
Jag skulle ju säga försök på ryggen. Fast det kanske bara är för att det passar oss bäst. Har provburit min bonuspojk på ryggen en hel del fast då var var han 3½ år. Sen tror jag ju att det dels är så att din pojk börjar vilja ta sig fram för egen maskin och så ovanan vid att bli buren i sjal. Så öva och öva igen! Sen så gå på en sjalträff! Man lär sig så mycket (och gör man inte det så träffar man i alla fall folk som är lika knäppa som en själv! Bli glad för ett stycke tyg!!!! :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Ryggen tycker jag är smidigast på så stora barn. De börjar likasom bli för långa för att ha på magen mans er inte vart man går. Och tyngden känns mindre på ryggen.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har får nånn veckase'n burit en tjej på 2 år som inte alls åkt sjal men sett sin bror göra det hon satt jätte bra i Torso-knytningen det gick lätt att få dit henne o ofta vill dem ner rätt snabbt ! :wink:

Det andra är att köra varnlig ryggsäck den är inte lika avlastande men det viktiga är att träna o köra ihop sig i början :wink:

Min Axel är sjalvan o han åker främst på ryggen i
* ryggsäck med tibitanskavslut
* ryggsäck med knut under hakan innan man korsat under benen
* torso
på magen är det:
* X - omsluten med gördeln innanför
* dubbelt -X
* ryggsäck / känguru med kors bak
Användarens profilbild
Av annikar
Jag gillar bäst ryggsäck till Samuel 15 månader och 12 kg. Jag knuter med knut på bröstet så att den inte glider ner från axlarna. Men själv tycker jag att det är enklast att inte knyta knut i början.
Det är väldigt viktigt att du drar åt tyget hårt, speciellt i ovankanten (alltså tyget som är vid skulderbladen på barnet) annars blir det svajigt och jättetungt att bära!
Kolla på instruktioner på sjalbarns förstasida under KNYTA.

Lycka till och fråga på om du undrar nåt!
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag bär Ville, 18 månader i X-omslut på magen och i omslutet på ryggen. Det avlastar allra bäst.
Användarens profilbild
Av Alven
När jag någon gång bär min snart tvååriga 15-kilosklump bli det i omslutet kryss på ryggen, med knut fram över bröstet. Avlastar bra och är stadigt när man knyter!
Av HelenaT
Tack så mycket för tipsen :D ! Vi ska fortsätta öva för han vill ju gärna bli buren men än så länge helst på fri hand som han är van vid. Men vi behöver nog träna för att få till det lite smidigare och för att få in vanan.
Jag ska prova ryggknytning också, det kanske är mer spännade när man kommer högre upp med lite utsikt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?