Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Talula
Ja vad gör man när barnet inte tycks vilja sitta i en ordentlig grodposition? Jag har nog egentligen aldrig fått Siri att sitta med rumpan lägre än knävecken. Hon skuffar liksom upp sig men har alltid tyg från knäveck till knäveck. Inte i knävecken, utan det slutar liksom strax innan. Är vi konstiga?
Användarens profilbild
Av jag71
Tyckte inte heller skrutt satt rätt från början, inte alltid idag heller men jag tror att jag är för petig och han egentligen sitter rätt. Bara jag som mamma som är lite övernojig på "gör jag rätt - förstör jag mitt barn" osv osv

Be någon kolla på en sjalträff eller ta kort och läggut här så ska du se att du får råd om det är fel och är det helt rätt får du det bekräftat också!
Av Talula
Jo men alltså - hon sitter nog "rätt" från början (alltså med rumpan nedanför knävecken). Men sen vips så har hon skuffat upp sig. Hon verkar inte vilja ha rumpan så långt ned. Jag skulle nog säga att rumpan och knävecken är i jämnhöjd. Hon gillar att hoppa i sjalen (och överallt annars) lite som en galoppjokey om ni förstår hur jag menar.
Av Talula
Så frågan blir väl - "måste" de sitta med rumpan lägre än knävecken?
Användarens profilbild
Av Kristina
Talula skrev:Så frågan blir väl - "måste" de sitta med rumpan lägre än knävecken?
Nä, det räcker med att dom är i samma höjd.
Av Marika
Det är viktigt att rumpan är längre ner än knäna när de sitter i en ring/kortsjal/bärpåse för att de skall sitta säkert.

När jag knyter långsjal ser jag bara till att tyget går från knäveck till knäveck så att de inte hänger som i en "trosa".
Av Talula
Marika skrev:När jag knyter långsjal ser jag bara till att tyget går från knäveck till knäveck så att de inte hänger som i en "trosa".
Nämen vad bra! Då är vi alltså inte så konstiga! :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av aneeha
Min Tyra sitter inte så långt ner med rumpan i långsjal utom i ryggsäcksknytning, men i Peekaboon och ännu hellre TinaW-selen så blir det liksom bra av sig själv.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?