Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clifford
Alva (fem veckor gammal och tre kilo tung) gillar att sitta i sjalen - ingen tvekan om saken. Jag har en moby wrap som jag är nöjd med och nu har jag fattat hur högt upp jag ska knyta den för att hon inte ska hamna långt nere på magen... Men nu kommer vi till nästa problem. När hon somnar, böjer hon ryggen och ser ut som ett S. Jag knyter om, placerar henne rätt igen, rättar till henne.. men ändå så verkar hon glida på snedden och rumpan hamnar åt höger, ryggen böjs och huvudet glider åt vänster och hon ser ut som ett S om jag tittar i spegeln för att se hur hon sitter. Vad gör jag för fel? Knyter jag för löst??
Användarens profilbild
Av Anso
Du bor i rätt stadsdel, Aspudden/Hägersten kryllar av sjalbarn så du kanske kan få lite råd av någon?

När du börjar knyta sjalen så lägg smokingbältet ända upp över ditt bröst så att det går så högt som till dina armhålor (inte bara över din mage, för smokingbältet ska ju sedan dras högre upp än till midjehöjd när knytningen är klar).
Tyget ska ligga lite spänt i kors över din rygg, inget sladder och sedan lägger du tyget över dina axlar, gör korset fram/ in under smokingbältet med ändarna och knyt på ryggen eller magen.
När du sätter henne i korset så ska du dra det ifrån knäveck till knäveck men också ordentligt UPPÅT över hennes rygg.
Smokingbältet ska vara lite tajtare än korset. Korset bestämmer hur högt barnet kommer att sitta och sedan så håller smokingbältet barnet i en fast "kram". Blir det för tajt så lär hon protestera.

Titta på www.looma.se under Sino, där finns lite bilder också.
Senast redigerad av Anso den tor mar 16, 2006 15:36, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mica
För mig funkade det alltid bra att först vika sjalen längs med, så den blir hälften så bred. Det blev enklare att hantera. Sedan kan man om man behöver vika ut just smokingbältet till full bredd.
Användarens profilbild
Av Clifford
Tack för tipset... Jag tycker ju dock att det är så jag gör redan, men jag antar att jag får försöka igen. :?

Ärligt talat så har jag inte sett en enda människa med sjal här i Aspudden, men jag hoppas att jag ska få se några snart då jag börjar vara ute mer och mer... :)
Användarens profilbild
Av Anso
Pernilla J skrev:Tack för tipset... Jag tycker ju dock att det är så jag gör redan, men jag antar att jag får försöka igen. :?

Ärligt talat så har jag inte sett en enda människa med sjal här i Aspudden, men jag hoppas att jag ska få se några snart då jag börjar vara ute mer och mer... :)
Nu har jag ändrat lite i mitt första inlägg. :wink:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Men det kanske inte gör så mycket heller? Testa att knyta in henne lite på diagonalen. De måste ju inte sitta upprätt, om man tänker hur det ofta trillar runt och blir till både s och märlor och annat, när man bär dem utan sjal så kanske det inte gör så mycket om hon säckar ihop lite när hon somnar. Om det inte stör henne eller dig alltså :wink:
Användarens profilbild
Av Clifford
Hon sitter som knytinstruktionen säger att hon ska göra, med tyg ända ut i knävecken. :) Men som sagt... hon misstycker inte om sin fina S-form, så det kanske inte är så illa i alla fall. Jag är ju bara lite orolig att hon ska få ont av det. *hönsmamma*
Av Marielle med Runa
Du kan ju pröva att knyta lite tajtare kanske, men min dotter brukar också ramla ner som ett S i trikåsjalen när jag burit länge och det är ju egentligen inget konstigt när dem är så små, och det är inget dem har ont av heller. Men personligen tycker jag att det känns obehagligt när dottern hasar ner, och det liksom blir felbelastning. Så jag bär sällan i trikåsjalen, utan föredrar att ha min månadsgamla dotter i storken. Där sitter hon betydligt bättre, även om mysfaktorn kanske inte är lika hög, men nästan! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?