Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jennychangala
#1435472
Testade precis att bära japanskt med vår zambiska kortsjal och det är så perfekt! Hon sitter som gjuten! I och för sig har hon inte klagat vilken knytning jag än fått för mig att göra, hon älskar att bli sjalad. Nu somnade hon japanskt....

Vilken snygg bärsele du har på din blogg Miriel. Den går inte att hyra till stundande bröllop? Eller hur kan jag sy en själv?

/Jenny
Användarens profilbild
Av jennychangala
#1435479
oj förlåt! nåt det blev hur många som helst. nåt knas med datorn. :?
Användarens profilbild
Av millla
#1474625
Toppen! Ringsjal ska snart sys, då får jag nytta av denna fina bildserie.
#1786316
Jag undrar på om det blir någon skillnad att ha ringarna fram istället för bak? (de kommer lite ivägen för barnet kanske? eller om man har de högre upp så kommer inte lika mycket tyg på axeln, men finns det nån annan skillnad?
Sitter barnet bättre med ringarna på ryggen?

Håller med om det där med spik. Det måste man kolla lite då och då om man bär "vanligt"... tycker jag...
#7296597
SUUPERTACK :app: för denna instruktion, testade med min jätteförkylda-vill bli buren av mamma-11,5 kilos-nästan tvååring under matlagning igår, oj vad nöjd hon blev!

Kanske inte jättesmidigt med en så stor på magen när man ska röra i grytorna, men för en kort stund, helt OK!

Det är såhär :vågen: ringsjalen ska användas; hade lagt den åt sidan efter bara några få omgångar då hon var mycket mindre, tänk om jag läst detta då!

bockar och bugar
#7325866
annikajo skrev:SUUPERTACK :app: för denna instruktion, testade med min jätteförkylda-vill bli buren av mamma-11,5 kilos-nästan tvååring under matlagning igår, oj vad nöjd hon blev!

Kanske inte jättesmidigt med en så stor på magen när man ska röra i grytorna, men för en kort stund, helt OK!

Det är såhär :vågen: ringsjalen ska användas; hade lagt den åt sidan efter bara några få omgångar då hon var mycket mindre, tänk om jag läst detta då!

bockar och bugar
Vad kul att höra att insturktionen fortfarande kommer till användning. Visst är det smidigt när man väl får till det.
:D
#7325893
miriel skrev: Vad kul att höra att insturktionen fortfarande kommer till användning. Visst är det smidigt när man väl får till det.
:D
Jag brukar länka dit om det är nån som klagar på att de aldrig får till ringsjal och att det är så knöligt och bökigt och svårt... :tumup: Kanonbra grej, ju!
#7389463
testade bära japanskt idag igen, hade helt glömt bort det...
det var helt underbart :D tack för instruktionerna
#7714149
Upplys en ringsjalsnovis, vad är skillnaden mot att bära som vanligt i ringsjal (typ på höften)
#7714213
Blackbabe skrev:Upplys en ringsjalsnovis, vad är skillnaden mot att bära som vanligt i ringsjal (typ på höften)
Avlastningen blir annorlunda och barnet sitter på ett annat sätt. Ringarna är på ryggen så det är lite svårare att reglera (tycker jag).
Jag som gärna har barnet till vänster (jag är högerhänt) växlar mellan att bära vanligt (med sjalen över höger axel) och att bära japanskt (med sjalen över vänster axel) så att jag inte blir helt sned i ryggen :tumup:
#7714222
mari_tres skrev:
Blackbabe skrev:Upplys en ringsjalsnovis, vad är skillnaden mot att bära som vanligt i ringsjal (typ på höften)
Avlastningen blir annorlunda och barnet sitter på ett annat sätt. Ringarna är på ryggen så det är lite svårare att reglera (tycker jag).
Jag som gärna har barnet till vänster (jag är högerhänt) växlar mellan att bära vanligt (med sjalen över höger axel) och att bära japanskt (med sjalen över vänster axel) så att jag inte blir helt sned i ryggen :tumup:
Hmm är det tillåtet att väcka barnet för att testa ;) Det verkar ju rätt bra och jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en ny ringsjal eller inte...
#7714225
Blackbabe skrev:
Hmm är det tillåtet att väcka barnet för att testa ;) Det verkar ju rätt bra och jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en ny ringsjal eller inte...
Man behöver alltid en till ringsjal :Hahaa:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?