Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Summer
#177669
miriel skrev:
Summer skrev:Jag undrar om man behöver en längre ring-sjal för att bära japanskt? Ja alltså går det åt mer tyg? :mitvit:
Inte vad jag märkt, det fungerar jättebra med den man brukar använda till vanlig bärning.

:D
Ok :D. Tack! Ska kolla serien igen och skaffa en bra ringis.
Användarens profilbild
Av miriel
#177757
Virre skrev:Det är detta bärsättet som fått mig att inse att jag måste ha en ringsjal också. :twisted:
Tack TS! :D
Såklart du ska ha en ringsjal! Jag förstår inte hur man kan klara sig utan. :wink: :D
Summer skrev: Ok Very Happy. Tack! Ska kolla serien igen och skaffa en bra ringis.
:D
Användarens profilbild
Av amöba
#187448
Den här tråden har ju väntat på! Eller den med instruktionen snarare. Vilken tur att jag såg den, hinner inte läsa så mkt på sjalbarn för tillfället.

Tack för instruktionerna/bilderna Miriel! Vi har faktiskt lyckats på egen hand. Men Ingrid vill gärna luta sig ut åt sidan om det inte händer tillräckligt mycket annat intressant som gör att hon kan tänka sig att sitta stilla...
Användarens profilbild
Av miriel
#197831
amöba skrev:Den här tråden har ju väntat på! Eller den med instruktionen snarare. Vilken tur att jag såg den, hinner inte läsa så mkt på sjalbarn för tillfället.

Tack för instruktionerna/bilderna Miriel! Vi har faktiskt lyckats på egen hand. Men Ingrid vill gärna luta sig ut åt sidan om det inte händer tillräckligt mycket annat intressant som gör att hon kan tänka sig att sitta stilla...
Ja, det tog ju ett tag och inte är det klart ännu heller... :oops:
Vad bra att ni fick till det själva.

Vad det gäller lutning så blir det till att stöta upp lite ibland när det lutar för mycket. Så fort man rör på sig brukar (ivarjefall A) sätta sig i "transportläge" och är rumpan tillräckligt nere i "påsen" så brukar det fungera ganska så bra trots vis lutning. Inga tappade barn ännu... :wink:

:D
Av TygTiger
#204293
O så bra - det måste jag testa!
Har precis sytt om min kortsjal till ringsjal och är helfrälst :D smidigare än patapumen och SNYGGT!
Användarens profilbild
Av lenaj
#329140
Nu ska jag iväg och hämta mitt första ringsjal, och försöker läsa på lite om hur jag ska använda det.
Det här ser ju jättemysigt ut. Vad är det för fördel med japansk mot "vanlig" bäring? Och japansk vill det säga att så här bärer dom i Japan? Jag förstår att på det här sättet så ska benen vara på var sin sida om sjalen, och annars så ska båda benen sitta ihop lixom.
Är det svårare eller enklare att bära japanskt? :?: :D
Användarens profilbild
Av miriel
#329146
lenaj skrev:Nu ska jag iväg och hämta mitt första ringsjal, och försöker läsa på lite om hur jag ska använda det.
Det här ser ju jättemysigt ut.
Vad kul med en ny ringsjal! :D
lenaj skrev:Vad är det för fördel med japansk mot "vanlig" bäring?
Största fördelen som jag ser är att det blir större tygyta som avlastar för bäraren. Det är oxå enklare att "brottas" med hala overallbarn eftersom man har ett ben på var sida så kan de inte göra spik och glida ner.
Det är oxå smidigt att bära sovande barn då man får ett naturligt stöd för huvudet.
lenaj skrev:Och japansk vill det säga att så här bärer dom i Japan?
Det kom sig nog i början av att jag hittade instruktioner på en japansk hemsida, sambon bar så på en sjalträff och någon frågade efter "att bära japanskt" som han hade gjort... (jag tror det är historian bakom namnet...) Vi såg ingen som bar så i JApan, men det bor ju nästan 150 miljoner där, så några bär nog så. :lol:
lenaj skrev:Jag förstår att på det här sättet så ska benen vara på var sin sida om sjalen, och annars så ska båda benen sitta ihop lixom.
Är det svårare eller enklare att bära japanskt? :?: :D
Jag tycker det är smidigare att bära japanskt, det går fort i och ur och det är suveränt när man ska bära in sovande barn från tex bilen! Men det är nog en smaksak, testa på och lycka till med ringisen!
:D
Användarens profilbild
Av kayal
#329480
smart knytning för ringsjalen..
jag har svårt med just placera ringarna så de inte skär in i brösten.
blir ganska tungt också tillslut, men jag tror bara att jag inte är riktigt haj på hur jag ska få till det

men nu så ska jag prova det japanska sättet :)
Användarens profilbild
Av lenaj
#329591
miriel skrev:
lenaj skrev:Nu ska jag iväg och hämta mitt första ringsjal, och försöker läsa på lite om hur jag ska använda det.
Det här ser ju jättemysigt ut.
Vad kul med en ny ringsjal! :D
lenaj skrev:Vad är det för fördel med japansk mot "vanlig" bäring?
Största fördelen som jag ser är att det blir större tygyta som avlastar för bäraren. Det är oxå enklare att "brottas" med hala overallbarn eftersom man har ett ben på var sida så kan de inte göra spik och glida ner.
Det är oxå smidigt att bära sovande barn då man får ett naturligt stöd för huvudet.
lenaj skrev:Och japansk vill det säga att så här bärer dom i Japan?
Det kom sig nog i början av att jag hittade instruktioner på en japansk hemsida, sambon bar så på en sjalträff och någon frågade efter "att bära japanskt" som han hade gjort... (jag tror det är historian bakom namnet...) Vi såg ingen som bar så i JApan, men det bor ju nästan 150 miljoner där, så några bär nog så. :lol:
lenaj skrev:Jag förstår att på det här sättet så ska benen vara på var sin sida om sjalen, och annars så ska båda benen sitta ihop lixom.
Är det svårare eller enklare att bära japanskt? :?: :D
Jag tycker det är smidigare att bära japanskt, det går fort i och ur och det är suveränt när man ska bära in sovande barn från tex bilen! Men det är nog en smaksak, testa på och lycka till med ringisen!
:D
Å jag tackar för all information!! Fick jättesnygg ringsjal i går, så nu ska jag testa på det här i dag helt klart!! :D
Användarens profilbild
Av jazoo
#329645
miriel skrev:... ett ben på var sida så kan de inte göra spik och glida ner...
Helt OT men... Göra spik, vilket underbart uttryck! Det är ju precis så Alice alltid har gjort, påse under rumpan är ett skämt oavsett vilken sjal och vilken knytning...
Av Jennski
#337896
Wow,,Är det alltså en ringsjal som du bär henne i? Känns det inte tungt mot axeln. Jag har en maya wrap och den skaver så Förbannat i axeln att den inte går att använda..den är iförsig för liten för mig också men det har gjort att jag är lite skeptisk för ringsjalar :roll:
Hur länge har du orkat bära så?
Användarens profilbild
Av miriel
#337946
Jennski skrev:Wow,,Är det alltså en ringsjal som du bär henne i? Känns det inte tungt mot axeln. Jag har en maya wrap och den skaver så Förbannat i axeln att den inte går att använda..den är iförsig för liten för mig också men det har gjort att jag är lite skeptisk för ringsjalar :roll:
Hur länge har du orkat bära så?
Vet inte om det är mig du frågar, men jag svarar ändå! :D
Innan jag kom på att man kan bära "japanskt" så var jag inte så speciellt imponerad av ringsjalar och trodde verkligen INTE att jag uteslutande skulle använda ringsjal under vår fem veckors resa i Japan. :roll:
Nu blev det så att jag BARA använde ringsjalen under hela resan. :shock:

Mycket var det för att det var så varmt och mycket folk, när man bär japanskt så blir ju kontaktytan lite mindre=lite mindre svettigt för barn å bärare. Jag kunde ha A på min mage (lätt kunde hålla koll på henne), folk kunde vara ganska så närgångna...
Smidigheten med ringsjalen (snabbt i å ur) tex när man ska sätta sig på trånga tunnelbanesäten.

Vi var på dagliga dagsutflykter då hon även sov middag i sjalen, det fungerade över förväntan bra. :D
Vi hade ingen vagn med alls och saknade det inte under hela resan.
Med ringon kände jag aldrig av axeln efter en dagsutflykt, men då jag lånade en Psling så var jag lite mör efter en dag (Psling är väldigt smalt sydd och går inte att sprida ut.)

A vägde runt 10 kg förra sommaren och kunde inte gå själv, jag skulle nog inte bära japanskt en heldag med ett tyngre barn som inte kan gå själv ibland. Men har man ett äldre/tyngre barn som vill gå lite till å från, så fungerar det hur länge som helst!
Vi bär vår stora kille (18kg å 3,5 år) sovande från bilen, med ringon, japanskt.
Så smidigt att kunna bära in packningen samtidigt. :D Hur gör folk som inte har sjal? :wink:

Ringsjal kommer ju aldrig bli lika avlastande som en långsjal eller ergonomisksele. Men det praktiska och smidigheten gör att det är oslagbart. Man får väga för och nackdelar och se vad som är bäst för tillfället. :D
Av Jennski
#339254
Ok. Tack så mycket för ditt svar. Jag ska köpa en större storlek på ringsjal och prova. Det ser så smidigt ut. Just som du säger, när man ska gå från bilen och så. :D :D
Användarens profilbild
Av ClineE
#341353
:vågen:
hmmmm, nu fick jag ett nytt "måste ha"... en ringsjal... det har jag ingen... :floet2:

Ser ju toppen ut!!! :tumup: Mycket tydlig bildserie, men kall...hu är det så kallt snart tro....
Av Morrigan
#379352
Mm jag tror ringsjalen får stanna ett tag till nu, måste ju prova japanskt! :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?