Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Clee
Det finns snarlika trådar men mitt problem är lite mer specifikt. Det är omöjligt för mig att träna på ryggknyt eftersom mina barn (som Abunai bekräftat) är så jäkla rörliga. :roll: Momentet där det krånglar är nästan omgående, dvs där jag ska tucka in sjalen mellan benen/under magen, gärna ut i knävecken och sedan spänna åt. Det går inte. Så snart jag försöker spänna åt (vika dubbelt kan jag ju glömma) så spjärnar barnet genom att dra ihop benen, så att sjalen givetvis glider upp. Och jag gör om, försöker tucka in, dra åt igen och det hela upprepas. Igen, och igen och några gånger till och sedan har jag ont i ryggen och är helt flåsig eftersom det inte är så angenämt att ha ett 10 kg-barn på ryggen utan någon som helst avlastning. Detta problemet är ju inte specifikt för vrikkesikker men eftersom sjalen ska vikas och inte knytas först tar det längre tid att få till och barnet får alltså mer tid på sig att spjärna. Jag har försökt knyta (i nyckelbenshöjd alltså) först i stället för i slutet men det slutade med att jag höll på att strypas efter ett tag, så det funkar inte.

Någon som har några som helst knep att komma med? Eller någon som åtminstone kan säga "nä, sådana där barn är det omöjligt med, drar de ihop benen finns det inget att göra, skaffa en MT och gå vidare med ditt liv"? :help:

(Anledningen att jag vill lyckas med just vrikkesikker är för att jag börjar bli lite svettig över att inte kunna bära båda barnen samtidigt bekvämt nu när de är tyngre och eftersom vrikkesikker är rätt "fri" på magen hoppas jag så småningom kunna knyta den med en bebis i annan sjal på magen.)
Användarens profilbild
Av Minimumsa
Clee skrev:Det finns snarlika trådar men mitt problem är lite mer specifikt. Det är omöjligt för mig att träna på ryggknyt eftersom mina barn (som Abunai bekräftat) är så jäkla rörliga. :roll: Momentet där det krånglar är nästan omgående, dvs där jag ska tucka in sjalen mellan benen/under magen, gärna ut i knävecken och sedan spänna åt. Det går inte. Så snart jag försöker spänna åt (vika dubbelt kan jag ju glömma) så spjärnar barnet genom att dra ihop benen, så att sjalen givetvis glider upp. Och jag gör om, försöker tucka in, dra åt igen och det hela upprepas. Igen, och igen och några gånger till och sedan har jag ont i ryggen och är helt flåsig eftersom det inte är så angenämt att ha ett 10 kg-barn på ryggen utan någon som helst avlastning. Detta problemet är ju inte specifikt för vrikkesikker men eftersom sjalen ska vikas och inte knytas först tar det längre tid att få till och barnet får alltså mer tid på sig att spjärna. Jag har försökt knyta (i nyckelbenshöjd alltså) först i stället för i slutet men det slutade med att jag höll på att strypas efter ett tag, så det funkar inte.

Någon som har några som helst knep att komma med? Eller någon som åtminstone kan säga "nä, sådana där barn är det omöjligt med, drar de ihop benen finns det inget att göra, skaffa en MT och gå vidare med ditt liv"? :help:

(Anledningen att jag vill lyckas med just vrikkesikker är för att jag börjar bli lite svettig över att inte kunna bära båda barnen samtidigt bekvämt nu när de är tyngre och eftersom vrikkesikker är rätt "fri" på magen hoppas jag så småningom kunna knyta den med en bebis i annan sjal på magen.)
Liv gjorde exakt likadant i början när jag försökte få henne på ryggen antingen så lutade hon sig så långt bak att hon höll på att trilla ner! (oavsett hur mycket jag lutade mig framåt/bakåt) Eller så drog ihop benen och putade ut rumpan, hon satt nästan på knä på min rygg. Jag vande henne vid att vara på ryggen med en ergo (kopia) och MT) Nu går det oftast bra att få upp henne antingen med ryggsäck eller med dubbelt omslutet kryss på ryggen. Jag har inte testat vrikkesikker igen på ganska länge. Så jag vet inte om det funkar nu. Men fortfarande kan det vara helt omöjligt att få upp henne på ryggen om hon inte vill. Andra dagar kommer hon med sjalen och vill upp!
Användarens profilbild
Av telistant
Jag tänkte samma, A var besvärlig att knyta på ryggen, inte på något vis som du beskriver, men nu när han är van vid att vara på ryggen går det mycket lättare
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?