- mån dec 06, 2010 12:28
Det finns snarlika trådar men mitt problem är lite mer specifikt. Det är omöjligt för mig att träna på ryggknyt eftersom mina barn (som Abunai bekräftat) är så jäkla rörliga.
Momentet där det krånglar är nästan omgående, dvs där jag ska tucka in sjalen mellan benen/under magen, gärna ut i knävecken och sedan spänna åt. Det går inte. Så snart jag försöker spänna åt (vika dubbelt kan jag ju glömma) så spjärnar barnet genom att dra ihop benen, så att sjalen givetvis glider upp. Och jag gör om, försöker tucka in, dra åt igen och det hela upprepas. Igen, och igen och några gånger till och sedan har jag ont i ryggen och är helt flåsig eftersom det inte är så angenämt att ha ett 10 kg-barn på ryggen utan någon som helst avlastning. Detta problemet är ju inte specifikt för vrikkesikker men eftersom sjalen ska vikas och inte knytas först tar det längre tid att få till och barnet får alltså mer tid på sig att spjärna. Jag har försökt knyta (i nyckelbenshöjd alltså) först i stället för i slutet men det slutade med att jag höll på att strypas efter ett tag, så det funkar inte.
Någon som har några som helst knep att komma med? Eller någon som åtminstone kan säga "nä, sådana där barn är det omöjligt med, drar de ihop benen finns det inget att göra, skaffa en MT och gå vidare med ditt liv"?
(Anledningen att jag vill lyckas med just vrikkesikker är för att jag börjar bli lite svettig över att inte kunna bära båda barnen samtidigt bekvämt nu när de är tyngre och eftersom vrikkesikker är rätt "fri" på magen hoppas jag så småningom kunna knyta den med en bebis i annan sjal på magen.)

Någon som har några som helst knep att komma med? Eller någon som åtminstone kan säga "nä, sådana där barn är det omöjligt med, drar de ihop benen finns det inget att göra, skaffa en MT och gå vidare med ditt liv"?

(Anledningen att jag vill lyckas med just vrikkesikker är för att jag börjar bli lite svettig över att inte kunna bära båda barnen samtidigt bekvämt nu när de är tyngre och eftersom vrikkesikker är rätt "fri" på magen hoppas jag så småningom kunna knyta den med en bebis i annan sjal på magen.)